پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 21:00

کد خبر 666719

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 22:41:00


افزایش فروش خودروهای برقی جنرال موتورز


/ در حالی که برخی خودروسازان مانند مرسدس بنز و پورشه با کاهش فروش محصولات برقی خود مواجه شده‌اند، جنرال موتورز با انتشار گزارش فصل سوم خود ثابت کرده این نوع خودروها خیلی هم بی‌مشتری نیستند.

بر اساس این گزارش، جنرال موتورز در فاصله جولای تا سپتامبر ۲۰۲۴ موفق به فروش ۳۲,۰۹۵ خودرو برقی شده؛ چنین رکوردی نشان می‌دهد که خودروساز بزرگ آمریکایی بهترین بازه سه ماه را در زمینه فروش مدل‌های برقی پشت سر گذاشته است. برای مقایسه بد نیست بدانید جنرال موتورز در سه ماهه دوم سال جاری موفق به فروش ۲۱,۹۳۰ دستگاه خودروی برقی شده بود. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که در سه ماهه سوم سال جاری، فروش خودروهای الکتریکی این شرکت ۴۰ درصد افزایش داشته است. ناگفته نماند در فصل اول امسال، میزان فروش مدل‌های برقی جنرال موتورز برابر با ۱۶,۴۲۵ دستگاه بود. در فصل سوم سال جاری، سهم جنرال موتورز از بازار خودروهای برقی آمریکا به ۹.۵ درصد رسیده است. در فصل اول این رقم برابر با ۶.۵ درصد بود.

موفقیت چشمگیر شورولت اکویناکس برقی
بخش قابل توجهی از رشد آمار جنرال موتورز مدیون موفقیت شورولت اکویناکس برقی است. این خودرو که اکنون پرفروش‌ترین مدل الکتریکی جنرال موتورز به حساب می‌آید، ۹,۷۷۲ مشتری را جذب کرده که معادل تقریباً یک‌سوم از آمار کلی می‌شود. بلِیزر برقی نیز با جذب ۷,۹۹۸ مشتری در جایگاه دوم قرار دارد؛ فروش این کراس اوور برقی نسبت به سه ماهه دوم ۲۱ درصد افزایش یافته است.

هرچند تولید بولت برقی در سال گذشته متوقف شد، اما این خودرو در سه ماهه سوم سال جاری ۱۶۸ دستگاه فروش داشته است. نکته حائز اهمیت دیگر اینکه فروش سیلورادوی برقی از ۲,۱۹۶ دستگاه در سه ماهه دوم به ۱,۹۹۵ دستگاه در سه‌ماهه سوم کاهش پیدا کرده است. با این حال، جنرال موتورز قصد دارد تا پایان سال جاری یک نسخه ارزان‌تر از سیلورادوی برقی را عرضه کند که انتظار می‌رود فروش آن را افزایش دهد.

رشد خیره‌کننده استقبال از هامر برقی و آینده‌ای روشن برای کادیلاک

در بین محصولات برند جی ام سی (GMC) هامر برقی بسیار موفق ظاهر شده و فروش آن در سه ماهه سوم امسال نسبت به سال گذشته ۲۶۸.۹ درصد رشد کرده است. کادیلاک لیریک هم با فروش ۵,۸۰۰ دستگاه در سه‌ ماهه اول و ۷,۲۲۴ دستگاه در سه‌ ماهه سوم سال، رقابتی جدی با همتایان آلمانی دارد. طبق آمار تاکنون بیش از ۲۰ هزار دستگاه از این مدل فروخته شده است. شاید بدانید کادیلاک تا پایان سال دو مدل جدید اُپتیک و اسکالید IQ را عرضه خواهد کرد و مدل ویستیک نیز در سال آینده به خانواده خودروهای برقی این برند اضافه خواهد شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط