پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 22:08

کد خبر 666745

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 17:16:19


ویدیو تست شاسی بلند کوچک فولکس واگن در ایران


/ در این قسمت به سراغ بررسی شاسی بلند کوچک فولکس واگن در ایران رفته ایم. فولکس واگن تیراک که به زودی به بازار می آید. با آغاز دور جدید واردات خودرو باز هم شاهد خودروهایی از نشان هایی اصیل و قدرتمند هستیم. فولکس واگن یکی از نشان های قوی و مطرح در بازار جهانی است که در دور قبلی واردات با دو محصول پاسات و تیگوان بسیار موفق ظاهر شد. حالا ماموت خودرو در دور جدید واردات به سراغ رفته است. کراس اووری کامپکت که سبک جدید طراحی های این نشان آلمانی را دارد و کیفیت بالایی را در بحث فنی و امکانات ارائه می دهد. در این قسمت به سراغ تست این خودرو رفته ایم و آن را در مسیر های جاده ای و شهری به چالش کشیدیم. همچنین طراحی این خودرو را بررسی کردیم و امکانات ایمنی و رفاهی آن را مورد بررسی قرار دادیم.

مشخصات فنی شاسی بلند کوچک فولکس واگن در ایران
بر مبنای پلتفرم MQB-A1 توسعه داده شده و این همان پلتفرمی است که سئات لئون هم بر مبنای آن توسعه داده شده بود. نکته قابل توجه این است که ماموت خودرو نسخه R این محصول را برای واردات به ایران در نظر گرفته و نشان R را در نقاط مختلف بدنه و کابین این خودرو می بینیم. زیر کاپوت تیراک یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر قرار دارد که فناوری TSI فولکس را در ساخت دارد و خروجی های حداکثری ۱۵۸ قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر را را به ثبت می رساند. قدرت از طریق جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه خشک به چرخ های جلو منتقل می شود. با این اعداد شتابگیری تیراک در ۹.۴ ثانیه انجام می شود و ترکیب سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مولتی لینک در عقب باعث شده تا سواری و هندلینگ راضی کننده ای را در این خودرو داشته باشیم.
کابین و امکانات
در داخل کابین دقیقا سبک طراحی تمام محصولات فولکس واگن را می بینیم به طوری که اگر نشان خودرو را بپوشانند، باز هم متوجه می شوید که با یک فولکس واگن طرف هستید. کلاستر تمام دیجیتال طراحی شده و یک صفحه نمایش نمایش در مرکز سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. کیفیت بالا و ارگونومی راضی کننده در کابین باعث می شود تا این خودرو نسبت به دیگر وارداتی های بازار متمایز باشد.
در کابین به رغم محدودیت های قیمتی در واردات امکانات خوبی می بینیم. در این خودرو امکاناتی نظیر شش کیه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، رادار نقطه کور، رادار خط خوان، سقف پانورامیک، تریم داخلی چرم، گرمکن فرمان، تهویه اتوماتیک دوکاناله، کروز کنترل تطبیقی، سنسور نور و باران، استارت دکمه ای، رانندگی بین خطوط، تنظیم حال رانندگی، شارژر بیسیم تلفن همراه، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، اتوپارک، سنسور جلو و عقب، سیستم صوتی بیتس، در صندوق برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد و … را می بینیم که باعث می شوند تا تیراک یک وارداتی فول آپشن باشد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط