پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 22:59

کد خبر 666788

جمعه 27 مهر 1403 - 13:01:00


سریع ترین خودروی تاریخ آمریکا؛ شورولت کوروت ZR1 رکوردشکنی ثبت کرد


/ شورولت کوروت ZR1 مدل ۲۰۲۵ به لطف پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 و توئین توربوی خود قدرتی معادل ۱۰۶۴ اسب بخار دارد و خودرویی بسیار جذاب است.
 
در زمان معرفی شورولت ادعا کرده بود که این خودرو قادر است به حداکثر سرعت ۳۴۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. اما این خودروساز آمریکایی اخیراً موفق شده با کوروت ZR1 به سرعتی فراتر از عدد اعلامی توسط خود برسد!

ثبت رکوردی بی نظیر
جنرال موتورز به عنوان مالک برند شورولت چندی قبل را به همراهی تیم از مهندسان به پیست مجموعهATP Automotive Testing  در پاپنبورگ آلمان فرستاده بود تا توانایی این خودرو در دستیابی به سرعت‌های بالا را ارزیابی کند. این خودروی اسپرت آمریکایی در آزمایش‌های برگزار شده، توانسته رکورد سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. جالب اینکه در این رکوردگیری، رئیس هیئت مدیره جنرال موتورز یعنی مارک ریوس در پشت فرمان حضور داشته و طبق دستورعمل‌های یک مهندس خودرو را هدایت کرده است. ناگفته نماند در روز آزمایش، پنج مهندس دیگر توانسته‌اند سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت و بیشتر را با کوروت ZR1 ثبت کنند.
 
شورولت کوروت ZR1، سریع ترین خودروی ساخت آمریکا
دستیابی به سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت، نه تنها برای شورولت کوروت ZR1، بلکه برای هر خودروی آمریکایی تولید انبوه زیر یک میلیون دلار رکوردی بی‌نظیر به حساب می‌آید. کریس باربر، مهندس ارشد توسعه کوروت ZR1، در مورد این رکوردشکنی گفته: «احساس ثبات خودرو به حدی بالاست که اصلاً احساس حرکت با چنان سرعتی را ندارید و گویی تنها در حال رانندگی با سرعت بالا در بزرگراه هستید. این نشان از کیفیت بالای این خودرو دارد.» ناگفته نماند با این رکورد، کوروت ZR1 نه تنها سریع‌ترین خودروی تولیدی شورولت و جنرال موتورز، بلکه سریع‌ترین خودروی آمریکایی تاریخ لقب می‌گیرد.

نکته جالب اینجاست که شورولت کوروت ZR1 در روز آزمایش از تجهیزات خاصی استفاده نکرده؛ این خودرو با همان شاسی استاندارد، اسپویلر معمولی، قطعات آیرودینامیک فیبرکربنی و لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپورت ۴S به پیست رفته و رکورد خود را ثبت نموده است.

پیست بیضی شکل پاپنبورگ با طول ۱۲.۲ کیلومتر و شیب ۵۰ درجه در بخشی از مسیر، مکانی ایده‌آل برای ثبت سرعت‌های بالاست. آقای باربر در خصوص تجربه رانندگی در این پیست گفته: «ورود به شیب این پیست احساسی متفاوت از هر چیزی است که قبلاً تجربه کرده بودم. حتی پیست‌های ناسکار هم به این حد از شیب نمی‌رسند. این یک تجربه خاص و بی‌نظیر بود.»


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط