پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 20:56

کد خبر 666789

جمعه 27 مهر 1403 - 14:01:00


فیس لیفت سیتروئن C4 و C4 X در نمایشگاه خودروی پاریس معرفی شد


/ شرکت سیتروئن با دستی پر در این دوره از نمایشگاه خودروی پاریس حضور دارد. در کنار معرفی کانسپت C5 ایرکراس، این کمپانی از نیز پرده‌برداری کرده است. با بروز آوری‌ های صورت گرفته، فیس‌ لیفت این دو مدل هم از نظر طراحی و هم از لحاظ امکانات و تجهیزات اکنون در سطحی بالاتر قرار دارند.

تغییرات در نمای ظاهری و کابین
همانطور که در تصاویر ضمیمه‌شده قابل مشاهده است، طراحان سیتروئن در دماغه فیس‌ لیفت C4 و C4 X بازنگری‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند. در نسخه فیس‌ لیفت چراغ‌های اصلی LED درون قابی باریک‌تر قرار گرفته و جلو پنجره بزرگ‌تر از قبل شده است. ضمن اینکه شاهد نصب لوگوی جدید سیتروئن در قسمت‌های مختلف هستیم. در کنار این‌ها باید گفت سیتروئن فیس‌ لیفت دو مدل مذکور را با دو رنگ جدید سبز و خاکستری تولید خواهد کرد. همچون قبل امکان سفارش رنگ دوگانه برای سقف و بدنه برای مشتریان وجود خواهد داشت.

برخلاف نمای ظاهری، دامنه تغییرات در داخل کابین گسترده نیست. استفاده از نمایشگر دیجیتال ۷ اینچی جدید در پشت فرمان و نصب صندلی‌های راحت‌تر شاخص‌ترین تغییرات کابین هستند. سیستم سرگرمی هم توسط همان نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی مدیریت می‌شود. البته به گفته سیتروئن، سیستم سرگرمی از لحاظ سخت‌افزاری ارتقا یافته و نسبت به قبل پردازش‌های سریع‌تر و رابطه کاربری جذاب‌تری دارد. ضمن اینکه دستیار دیجیتال در فیس‌ لیفت C4 و C4 X با هوش مصنوعی چت جی پی تی یکپارچه شده است.

مشخصات فنی فیس لیفت سیتروئن C4 و C4 X
فیس‌ لیفت سیتروئن C4 و C4 X با همان پیشرانه‌ های بنزینی، هیبریدی و برقی به فروش خواهد رسید، با این تفاوت که نسخه‌های بنزینی منحصر به بازارهای خاصی خواهند بود. قلب اصلی نسخه هیبرید نرم را یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو تشکیل می‌دهد. این موتور در بسته به تیپ ۱۰۰ یا ۱۳۶ اسب بخار قدرت دارد. موتور برقی ادغام شده با گیربکس شش سرعته خودکار هم ۲۹ قدرت تولید می‌کند.

سیتروئن نسخه برقی e-C4 و e-C4 X را با دو پیشرانه تمام الکتریکی عرضه خواهد کرد. در مدل پایه موتور الکتریکی با توانایی تولید ۱۳۶ اسب بخار و باتری ۵۰ کیلووات ساعتی تأمین‌ کننده نیرو و انرژی هستند. برد حرکتی e-C4 و e-C4 X در این مدل به ترتیب ۳۵۵ و ۳۶۰ کیلومتر اعلام شده است. اما در مدل قوی‌تر از موتور ۱۵۶ اسب بخاری در کنار باتری ۵۴ کیلووات ساعتی استفاده شده؛ به لطف این باتری حجیم‌تر میزان مسافت قابل پیمایش به ۴۱۵ و ۴۲۵ کیلومتر افزایش یافته است.

فارغ از نوع پیشرانه و باتری، هر دو تیپ برقی از سرعت شارژ ۱۰۰ کیلو واتی پشتیبانی می‌کنند و با هر دقیقه اتصال به یک پورت مناسب، انرژی لازم برای پیمایش ۱۰ کیلومتر مسافت در باتری ذخیره می‌شود. ضمن اینکه در کمتر از نیم ساعت، میزان شارژ باتری به ۸۰ درصد می‌رسد. برای دسترسی آسان به محل ایستگاه‌های شارژ، سیتروئن اپلیکیشن اختصاصی e-ROUTES را تدارک دیده است. با کمک این اپلیکیشن می‌توان سفرها را بر اساس ایستگاه‌های شارژ موجود در مسیر برنامه‌ریزی کرد.

زمان عرضه و قیمت
سیتروئن فیس‌ لیفت C4 و C4 X را از اوایل سال آینده راهی بازارهای اروپایی خواهد کرد. در رابطه با قیمت فعلاً حرفی به میان نیامده، با این حال احتمالاً شاهد افزایشی جزئی خواهیم بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط