پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 22:58

کد خبر 666869

پنج‌شنبه 26 مهر 1403 - 21:42:00


نسخه قدرتمندتر پردازنده اگزینوس ۲۵۰۰ سامسونگ لو رفت


زومیت/ مدل قدرتمند ۱۰ هسته‌ای اگزینوس ۲۵۰۰ با دو هسته‌ی جی‌پی‌یو بیشتر از مدل معمولی رؤیت شد.

پس‌از اینکه سامسونگ به‌طور رسمی نام تراشه‌ی اگزینوس ۲۵۰۰ را اعلام کرد، گزارش‌های متعددی ادعا کردند که کارایی این تراشه چندان مطلوب نبوده و سامسونگ ممکن است از آن در گلکسی S25 استفاده نکند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد که سامسونگ درحال آزمایش نسخه‌ای قدرتمندتر از اگزینوس ۲۵۰۰ است.

طبق اطلاعات پایگاه داده‌ی گیک‌بنچ، نسخه‌ی جدید اگزینوس ۲۵۰۰ دو هسته‌ی اصلی CPU قدرتمند Cortex-X925 بیشتر از مدل استاندارد دارد و ترکیب هسته‌های آن به‌صورت سه هسته‌ی Cortex-X925 با فرکانس ۲٫۵۹ گیگاهرتز، پنج هسته‌ی Cortex-A725 با فرکانس ۲٫۲۵ گیگاهرتز و دو هسته‌ی Cortex-A520 با فرکانس ۱٫۷۵ گیگاهرتز است. علاوه‌بر این، گرفیک Xclipse 950 مبتنی‌بر معماری رادئون AMD آن دو هسته‌ی GPU بیشتر دارد و با فرکانس 1.3GHz فعالیت می‌کند.

به‌لطف بهره‌مندی از هسته‌های بیشتر، نسخه‌ی اگزینوس ۲۵۰۰ جدید احتمالاً از مدل معمولی قدرتمندتر خواهد بود و ممکن است مصرف انرژی بیشتری هم داشته باشد. هنوز مشخص نیست که کدام نسخه از تراشه‌ی جدید سامسونگ در نهایت عرضه خواهد شد و کدام دستگاه‌ها از جمله گوشی سامسونگ از آن استفاده خواهند کرد.

شایعات ادعا می‌کنند که گلکسی S25، گلکسی S25 پلاس و گلکسی S25 اولترا همگی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ الیت استفاده خواهند کرد. بااین‌حال، برخی دیگر گفته‌اند که سامسونگ هنوز از تراشه‌ی داخلی خود ناامید نشده و ممکن است در صورت بهبود بازدهی از اگزینوس ۲۵۰۰ در گلکسی S25 و گلکسی S25 پلاس استفاده کند.

گزارش‌هایی نیز درباره‌ی به‌کارگیری تراشه‌ی دیمنسیتی ۹۴۰۰ مدیاتک در مدل‌های معمولی و پلاس S25 منتشر شد. بااین‌حال، بعداً گفته شد که این پردازنده در گلکسی S25 FE استفاده خواهد شد که انتظار می‌رود در اواخر ۲۰۲۵ عرضه شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط