جمعه 27 مهر 1403 - 14:56

کد خبر 667041

جمعه 27 مهر 1403 - 10:39:00


استارتاپ Worldcoin سم آلتمن به World تغییر نام داد؛ تمرکز بر فناوری احراز هویت


زومیت/ استارتاپ Worldcoin با تغییر نام به World، تمرکز بیشتری روی فناوری احراز هویت خواهد داشت.

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، نام استارتاپ Woldcoin را به World تغییر داد. این استارتاپ که تاکنون روی ارز دیجیتال متمرکز بود، از این‌پس تمرکزش را روی فناوری احراز هویت قرار خواهد داد و اخیراً نسخه‌ی جدیدی از ابزار معروف خود را رونمایی کرده است.

بلومبرگ گزارش می‌دهد که استارتاپ World، فناوری اسکن چشم خود را روی تأیید هویت افراد متمرکز خواهد کرد. این فناوری در دنیایی که ویدیوهای دیپ‌فیک با کیفیت بالا به وفور در اینترنت منتشر می‌شوند، بسیار کاربردی خواهد بود.

الکس بلانیا، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل استارتاپ ورلد، دستگاه جدید این شرکت به نام Orb را معرفی کرد. Orb اسکنر بیومتریک چشم است که برای تأیید هویت افراد از طریق یک سرویس شناسایی به نام Deep Face استفاده می‌شود.

جدیدترین مدل Orb که از تراشه‌ی Jetson انویدیا بهره می‌برد، بر اساس نیاز مشتریان عرضه خواهد شد. ریچ هیلی، مدیر ارشد دستگاه‌های شرکت ورلد، در رویدادی در سانفرانسیسکو اعلام کرد که دسترسی به Orb به‌صورت درخواستی و مشابه سفارش پیتزا خواهد بود. ورلد می‌گوید: «این پیشرفت‌ها امکان ارائه‌ی روش‌های نوین برای تأیید هویت انسانی از طریق World ID را در نقاط بیشتری از جهان فراهم می‌کند.»

تا به امروز تقریباً هفت میلیون نفر توسط دستگاه‌های World Orb اسکن شده‌اند. همه‌ی افراد حاضر در مراسم رونمایی در سانفرانسیسکو، یک دستگاه Orb رایگان دریافت کردند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط