جمعه 27 مهر 1403 - 13:51

کد خبر 667126

جمعه 27 مهر 1403 - 14:00:00


تغییر خط مشی «ایکس» به نفع هوش مصنوعی


ایسنا/شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) خط مشی حریم خصوصی خود را به‌روز می‌کند تا به اشخاص ثالث اجازه دهد مدل‌های هوش مصنوعی را با داده‌های خود آموزش دهند. این شرکت همچنین جریمه‌های جدیدی را برای پاک کردن توییت‌ها اعمال می‌کند.

شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) در حال به‌روزرسانی خط مشی حریم خصوصی خود است که به آن امکان می‌دهد داده‌های کاربران را در اختیار «همکاران شخص ثالث» قرار دهد تا مدل‌های هوش مصنوعی را آموزش دهند.

به نظر می‌رسد این سیاست جدید از ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴ اجرایی شود.

به نقل از انگجت، خط‌مشی به‌روزرسانی‌شده ایکس شامل بخش جدیدی با عنوان «همکاران شخص ثالث» است.

در این خط مشی جدید آمده است: بسته به تنظیمات شما، اگر تصمیم به اشتراک‌گذاری داده‌های خود داشته باشید، ممکن است اطلاعات شما را با اشخاص ثالث به اشتراک بگذاریم یا افشا کنیم. اگر انصراف ندهید، در برخی موارد، گیرندگان اطلاعات ممکن است از آن برای مقاصد مستقل خود علاوه بر مواردی که در خط‌مشی رازداری ایکس آمده است، استفاده کنند. از جمله مثال برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود.

در حالی که این خط ‌مشی به توانایی انصراف اشاره می‌کند، مشخص نیست که کاربران واقعاً چگونه باید این کار را انجام دهند.

این خط مشی به فهرست تنظیمات کاربران اشاره می‌کند، اما به نظر نمی‌رسد کنترلی برای انصراف از اشتراک‌گذاری داده‌ها وجود داشته باشد.

البته این خط مشی جدید تا ماه آینده اجرایی نمی‌شود، بنابراین هنوز فرصت تغییر وجود دارد.

شرکت ایکس هنوز در این مورد اظهار نظر بیشتری نکرده است.

اگر X بخواهد مجوز داده‌های خود را به شرکت‌های دیگر بدهد، می‌تواند جریان درآمدی قابل توجهی را برای شرکت‌های توسعه رسانه‌های اجتماعی ایجاد کند که با کاهش علاقه تبلیغ‌کنندگان بزرگ روبرو شده است.

«ایکس» علاوه بر سیاست حفظ حریم خصوصی، همچنین شرایط خدمات خود را با مجازات‌های سخت‌تر برای نهادهایی که در حال کاوش تعداد زیادی توییت هستند، به‌روزرسانی می‌کند. این شرکت در یک بخش جدید بیان می‌کند که هر کسی که بیش از یک میلیون پست را در هر روز ببیند یا به آن دسترسی پیدا کند، مشمول جریمه ۱۵ هزار دلاری می‌شود.

ایلان ماسک که مالک «ایکس» است، قبلاً از این موضوع انتقاد کرده بود. سال گذشته، این شرکت به طور موقت افراد را از مشاهده توییت‌ها در زمانی که از سامانه خارج شده بودند، مسدود کرد. اقدامی که ماسک آن را به همین موضوع نسبت داد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط