جمعه 27 مهر 1403 - 18:58

کد خبر 667284

جمعه 27 مهر 1403 - 14:38:47


امام جمعه اراک: راهی جز مقاومت مقابل اسرائیل وجود ندارد


ایرنا/ امام جمعه اراک گفت: راهی جز مقاومت مقابل رژیم سفاک و تروریست اسرائیل وجود ندارد و همه کشورهای مسلمان باید جبهه مقاومت را در این مسیر پشتیبانی کنند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک اظهار داشت: صهیونیست‌ها به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و از هر فرصتی برای ترور و جنایت استفاده می‌کنند، بنابراین باید با مقاومت گسترده این رژیم جعلی را شکست دهیم.
وی ادامه داد: براساس آیات و روایات مقاومت در برابر جبهه کفر هنگامی که مزین به اصول، ایمان و آمادگی برای فداکاری باشد، به اذن خدا پیروز خواهد بود.
امام جمعه اراک بیان کرد: حملات گسترده رژیم اسرائیل به غزه و لبنان به تمام معنا جنگ نسل‌کشی است، و در این شرایط مسلمانان وظیفه دارند با هر ظرفیتی که در اختیار دارند، جبهه مقاومت را پشتیبانی کنند.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند اما رژیم صهیونیستی بر هیچ اصول و قائده انسانی پایبند نیست و با پشتیبانی آمریکای جنایتکار و برخی کشورهای غربی هر روز دامنه جنایات خود را گسترده‌تر می‌کند.
وی اضافه کرد: فلسطین مسئله مشترک جهان اسلام است و شیعه و سنی باید برای آزادی آن و قدس شریف تلاش کنند.

صادرات کلید توسعه اقتصادی است
امام جمعه اراک با اشاره به ۲۹ مهر و روز صادرات گفت: تولید، صادرات و قطع وابستگی می‌تواند کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد و منابع موجود باید در این مسیر بکار گرفته شود.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: اهمیت تولید و لزوم توجه، حمایت و پشتیبانی هر چه بیشتر از این بخش موضوع مهمی است که سایر بخش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از این منظر باید کلیدی‌ترین مولفه‌ها مد نظر بوده و در قالب گفتمانی هدفمند برای اصلاح ساختار اقتصادی و رونق تولید تلاش شود چراکه با به گردش درآمدن چرخ‌های تولیدی کشور، بسیاری از مسایل و بحران‌های فعلی اقتصادی جامعه حل می‌شود.
وی ادامه داد: توسعه پایدار، بالا رفتن نرخ بهروری و تولید ناخالص ملی و ارزش افزود بالا تنها با سرمایه گذاری در بخش تولید محقق می شود و بالندگی این بخش نیز وابسته به سرمایه گذاری در آموزش نیروی انسانی کارآفرین و دلسوز است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط