جمعه 27 مهر 1403 - 18:53

کد خبر 667296

جمعه 27 مهر 1403 - 14:48:17


امام جمعه ساوه: شهادت رهبران حماس موجب تقویت روحیه مبارزه برای آزادی فلسطین است


ایرنا/ امام جمعه ساوه با تسلیت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، گفت: با شهادت رهبران حماس، مقاومت نه تنها تضعیف نمی‌شود بلکه با روحیه بیشتری مبارزه برای آزادی فلسطین ادامه پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام جعفر رحیمی،  امام جمعه ساوه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به شهادت یحیی سنوار اظهار کرد: این شهید از جمله مبارزان آشتی‌ناپذیر و سرسخت فلسطینی بود که تا آخر در مسیری که به آن اعتقاد داشت به طور راسخ گام برداشت و جان خود را نیز در آن راه خرج کرد.
وی در خصوص شهادت شهید سنوار در میدان مبارزه تاکید کرد: نحوه به شهادت رسیدن سنوار، چهره‌ای که بسیاری سعی کردند از او بسازند را در افکار عمومی تغییر داد.
حجت الاسلام رحیمی گفت: سنوار می‌توانست در تونل‌ها و در عمق زمین بماند و یا در کنار اسرای صهیونیست باشد و آنها را سپر خود کند اما نه تنها این کار را انجام نداد بلکه به عنوان یک نیروی رزمنده تا آخر با اشغالگران سرزمینش جنگید.
وی افزود: در نتیجه تصویری که از او تا ابد در ذهن می‌ماند، یک رهبر رفاه طلب و عیاش مانند برخی از سران تشکیلات خودگردان نخواهد بود، بلکه خواهند گفت که سنوار به مبارزه تا آخرین قطره خون با اسرائیل اعتقاد داشت و خود نیز پیشگام این جهاد مقدس بود.
امام جمعه ساوه یادآور شد: نحوه به شهادت رسیدن سنوار همراه با اسلحه، نارنجک و لباس رزم، از او یک قهرمان و الگو می‌سازد که گرایش نسل فعلی و آینده فلسطین را به مقاومت مسلحانه تا پای جان، به شدت افزایش خواهد داد.
وی اضافه کرد: قطعا کشته شدن یحیی سنوار، یک دستاورد تبلیغاتی بزرگ برای نتانیاهو خواهد بود و موقعیت او را در افکار عمومی داخلی و ایضا در برابر اپوزیسیون تقویت می‌کند.
امام جمعه ساوه افزود: شهادت سنوار بی‌شک نه تنها مقاومت در غزه را تضعیف نخواهد کرد بلکه انگیزه بیشتری به مدافعان خواهد داد زیرا می بینند که تفاوتی میان آنها و فرمانده شان وجود نداشته و فرمانده نیز در میدان برای دفاع از وطن و هویت فلسطین به شهادت رسیده است.
وی گفت: یحیی سنوار قبلا نیز گفته بود تا پای جان در برابر اسرائیل می‌ایستد و امروز به این وعده خود عمل کرد و پرده از چهره سراسر تزویر و دروغ کشورهای عربی و خائنان به آرمان فلسطین مانند محمود عباس برداشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط