جمعه 27 مهر 1403 - 19:52

کد خبر 667349

جمعه 27 مهر 1403 - 15:51:03


امام جمعه رشت: برنج و چای خارجی را تا فروش تولید داخل وارد نکنید


ایرنا/نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بیان کرد: بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان ذی‌ربط هنوز بخشی از برنج‌های خارجی سال گذشته در بنادر یا مناطق ورودی کالا مانده است؛ درخواست مردم استان‌های شمالی کشور از دولت آن است که این برنج‌ها را وارد بازار نکنند تا کشاورزان این خطه محصول خود را با قیمت متناسب به بازار عرضه کنند.  

آیت‌الله رسول فلاحتی، در خطبه‌های آیین عبادی-سیاسی این هفته نماز جمعه رشت افزود: پیشنهاد کردیم اگر قیمت برنج برای برخی مردم بالا است حداقل شرکت‌های بزرگ، بیمارستان‌ها، صنایع دفاعی و نیروهای مسلح برنج را بخرند.
وی تصریح کرد: همچنین حدود ۴۵ درصد معوقات چایکاران هنوز پرداخت نشده است؛ البته کارخانه‌داران هم مدعی هستند باید چای را بفروشند بعد پول چایکاران را پراخت کنند که حرف درستی است اما از دولت می‌خواهیم واردات چای را به تعویق بیاندازند و یا نگذارند تا فروش محصول داخلی وارد بازار شود.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه باید حداقل ذائقه‌شان مردم کشور به چای شمال کشور که محصولی سالم است عادت داده شود، اظهار کرد: محصول زیتون هم امسال اگرچه بهتر از سال گذشته است اما آفت‌هایی داشته از اینرو زیتون‌کاران نیازمند حمایت دولتمردان هستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط