جمعه 27 مهر 1403 - 18:58

کد خبر 667360

جمعه 27 مهر 1403 - 16:07:25


منابع مالی برای تحول همراه با جهش در استان لرستان نیست


ایرنا/ نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به میزان منابع مالی موجود در استان گفت: منابع مالی برای تحول و رونق اقتصادی همراه با جهش در استان کافی نیست.

حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد با تاکید بر فعالیت برخی موسسات و شرکت‌های اقتصادی در استان اظهار کرد: استفاده از منابع استان و بهره‌مندی از امنیت، انرژی و نیروی انسانی کسب درآمد داشته باشند، ولی گردش حساب خارج از استان باشد، این گونه فعالیت‌ها با عدالت منافات دارد.
وی با انتقاد از کمبود نقدینگی در بانک های استان و تاثیر آن بر فعالت های اجتماعی تاکید کرد: سه بانک دولتی و ۱۳ بانک خصوصی تنها با پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج به هفت هزار و ۴۶ نفر پرداخت شده و ۱۴ هزار و ۳۸۷ نفر در نوبت قرار دارند که این عملکرد برای سه بانک دولتی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد و ۱۳ بانک خصوصی از یک تا ۱۰ درصد است.
خطیب نماز جمعه خرم آباد به میزان تخصیص اعتبار ۶۶ میلیارد تومانی از سرفصل مالیات بر ارزش افزوده به استان پرداخت و تاکید کرد: لرستان به علت نداشتن صنایع بزرگ و کارخانجات مهم نسبت به سایر استان های غنی با فاصله ۳۰ برابری قرار دارد.
وی خواستار پیگیری مجریان، نمایندگان و مطالبه گران استان بر اساس کار کارشناسی از مسئولین مرکز به ویژه مجلس شورای اسلامی شد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط