شنبه 28 مهر 1403 - 11:09

کد خبر 667768

شنبه 28 مهر 1403 - 08:39:15


اضافه‌شدن ۵۹۶۷ مشترک جدید به مصرف‌کنندگان گاز همدان


ایرنا/ مدیرعامل شرکت گاز استان همدان گفت: پنج هزار و ۹۶۷ مشترک جدید خانگی در نیمه نخست سال جاری به تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی استان اضافه شده است.

مجید الهیاری، مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اظهار کرد: بخش خانگی با ۶۳۴ هزار و ۴۹۷ مشترک بیشترین تعداد مشترکان گاز استان همدان را تشکیل می‌دهد و سهم بزرگی در مصرف گاز طبیعی استان دارد.

وی افزود: در نیمه نخست امسال تعداد ۵۶۱ مشترک جدید نیز در ۲ بخش تجاری و صنعتی به جمع مشترکان گاز استان همدان اضافه شده است.

الهیاری تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی های صورت گرفته، در نیمه دوم امسال به دلیل نیاز به گاز برای واحدهای خانگی، تجاری و سیر مصارف تعداد مشترکان جدید نزدیک به ۱۵ هزار مشترک افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک ۶۸۹ هزار و ۹۷ مشترک گاز در سطح استان همدان وجود دارد که پنج هزار و ۹۶۷ مشترک در طی ۶ ماهه نخست امسال از این نعمت بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همدان با بیان اینکه در استان چهار نیروگاه و ۴۹ جایگاه سوخت سی‌ان‌جی، از گاز طبیعی استفاده می‌کنند، افزود: در این استان ۳۹ هزار و ۷۸۸ مشترک گاز در بخش تجاری و چهار هزار و ۴۳۵ مشترک در بخش صنعتی وجود دارد که از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

الهیاری با بیان اینکه نزدیک به ۸۸۰ میلیون مترمکعب روزانه تولید گاز در کشور داریم که کل این مقدار تولید انرژی مصرف می‌شود، افزود: حدود ۹۰ درصد از این میزان تولید گاز در منازل استفاده می‌شود که باید بخشی از آن را بهینه مصرف کنیم تا در بخش‌هایی مانند صنایع دچار مشکل نشویم.

وی تاکید کرد: بهترین روش برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه گاز طبیعی همین آموزش‌ها به خصوص در مقاطع ابتدایی است که امیدواریم با کمک دانش‌آموزان که سفیر و همیاران گاز هستند در این زمینه صرفه‌جویی داشته باشیم.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط