شنبه 28 مهر 1403 - 12:00

کد خبر 667822

شنبه 28 مهر 1403 - 09:23:04


تولید ۷۰ نوع محصول زراعی و باغی در آذربایجان‌ غربی


ایسنا/ رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، سطح زیر کشت محصولات باغی استان را ۱۲۶ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: سالانه بیش از ۶.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می‌شود.

خسرو شهبازی، رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تولید ۷۰ نوع محصول زراعی و باغی در استان اظهار کرد: ۹۶ هزار و ۵۹۴ هکتار از اراضی استان محصولات زراعی کشت شده‌ است. 

وی، سطح باغات انار در استان را در حال حاضر ۱۴۸.۵ هکتار اعلام کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۳۰۰ تن انار از باغات  آذربایجان‌غربی برداشت شود. 

شهبازی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۵۹۱ تن انواع لوبیا از سطح ۳۹۴ هکتار از اراضی زیرکشت این محصول در استان برداشت می‌شود، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود از سطح هر هکتار در حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم لوبیا برداشت شود.

وی افزود: شهرستان‌های خوی و ارومیه قطب تولید لوبیا چیتی و قرمز در استان است که از این مجموع بیشترین مقدار آن از نوع لوبیا چیتی و بقیه لوبیا قرمز، سفید و ماش است.

رئیس جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان استان به زیر کشت انواع حبوبات رفته که عمده این محصولات شامل نخود، انواع لوبیا و عدس است. 

شهبازی همچنین با اشاره به کشت دانه روغنی کلزا در مزارع استان نیز گفت: سطح ابلاغی امسال 5 هزار هکتار است که شهرستانهای نقده، پلدشت، بوکان و میاندوآب بالاترین میزان تولید این دانه روغنی را در استان به خود اختصاص داده‌اند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط