شنبه 28 مهر 1403 - 12:05

کد خبر 667837

شنبه 28 مهر 1403 - 09:30:06


رفع تصرف بخشی از بستر و حریم رودخانه حرم‌آباد نهاوند


فارس/ مدیر منابع آب شهرستان نهاوند از رفع تصرف مساحتی در حدود ۲۰۰۰ متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه حرم‌آباد در منطقه ده‌سرخه در محدوده عملکرد این مدیریت خبر داد.

علی فلک‌دین، مدیر منابع آب شهرستان نهاوند از رفع تصرف بخشی از بستر و حریم رودخانه حرم‌آباد خبر داد و اظهار کرد: با همکاری گروه گشت و بازرسی واحد آب‌های سطحی و واحد حقوقی این مدیریت، مساحتی در حدود ۲ هزار متر مربع از بستر رودخانه حرم‌آباد رفع تصرف شده است.

وی گفت: این موضوع با اخذ دستور از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند و با استناد به تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب در معیت مامورین نیروی انتظامی منطقه انجام شد.

مدیر منابع آب نهاوند با بیان اینکه طی این عملیات دیوارکشی و درختان کاشته شده در بستر رودخانه رفع تصرف شد افزود: این اقدام در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها و مجاری آب‌های سطحی و جلوگیری از هرگونه تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها که جزو اموال ملی و عمومی محسوب می‌شوند و نیز افزایش میزان آبگذری رودخانه به ویژه در فصول پربارش سال انجام شد.

وی ادامه داد: گروه گشت و بازرسی این مدیریت به طور مداوم در منطقه در حال گشت‌زنی بوده و به محض شناسایی هرگونه تصرف در بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در ابتدا به متخلف یا متخلفان اخطاریه لازم ابلاغ و در صورت بی‌توجهی با اخذ دستور قضایی نسبت به برخورد قاطع با آنها اقدام خواهد شد.

فلک‌دین خاطرنشان کرد: حسب وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهیم کرد.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط