شنبه 28 مهر 1403 - 11:58

کد خبر 667867

شنبه 28 مهر 1403 - 09:44:41


درمان ناباروری در شهر کرمان رایگان است؟


فارس/ مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: از تیرماه سال‌جاری درمان ناباروری در مرکز استان کرمان و در بیمارستان افضلی‌پور رایگان است.

محمد جعفری، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اظهار کرد: بیمه سلامت استان کرمان با ۱۷۵ نیرو با یک هزار و ۷۵۶ مؤسسه درمانی طرف قرارداد است.

وی بیان داشت: ماهانه ۲۳۰ میلیارد تومان پرداخت مطالبات مراکز درمانی در استان کرمان داریم درحالی‌که هر ساعت یک هزار نفر به مراکز درمانی استان مراجعه می‌کنند و ۴۶۰ هزار تومان صورت‌حساب برای سازمان بیمه می‌گذارند.

جعفری ابراز کرد: روزانه ۲۴ هزار نفر مراجعه برای درمان در استان کرمان دارند و بیمه سلامت ۸ میلیارد تومان تعهد مالی برای پرداخت هزینه‌های بیماران دارد.

وی از برنامه‌های بیمه سلامت سخن به میان آورد و از تداوم طرح بیمه درمان روستاییان با پوشش یک میلیون و ۱۱۲ هزار نفر بیمه رایگان خبر داد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان عنوان کرد: صدور بیمه رایگان پنج دهک اول جامعه و صدور بیمه درمانی برای شهروندان دهک‌های ۶ تا ۱۰ مبتنی بر وسع مالی از دیگر برنامه‌های بیمه سلامت است.

جعفری اظهار داشت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر توسط بیمه سلامت استان کرمان زیرپوشش قرار گرفته‌اند.وی بیان کرد: افراد ساکن در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر به‌صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان ابراز داشت: از سال گذشته سهم ارزش دارو و شیرخشک و سهم صعب‌العلاج تحویل به بیمه داده شد و ۷۱۰ میلیارد تومان توسط بیمه سلامت استان کرمان برای جبران نرخ ارز هزینه شده است.

جعفری عنوان کرد: پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های درمان ناباروری از دیگر خدمات بیمه است که ۳ هزار و ۸۰ زوج نابارور و ۸ هزار و ۲۷ مادر باردار نشان‌دار شده در سامانه شامل خدمات شده‌اند.

وی ابراز داشت: از تیرماه سال جاری درمان ناباروری در مرکز استان کرمان و در بیمارستان افضلی‌پور رایگان است و ۱۸ هزار زوج نابارور در استان کرمان داریم و ۶ فوق‌تخصص درمان ناباروری داریم.

جعفری ابراز داشت: ۴۵ هزار و ۷۰۹ بیمار زیرپوشش صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج استان کرمان هستند که این صندوق بیش از ۱۲۰ بیماری را پوشش می‌دهد.

وی اضافه کرد: بیمه سلامت در سه سال گذشته تقریباً پرداخت‌های به‌روز به مراکز درمانی، داروخانه‌ها و ... داشته است.

جعفری ابراز داشت: پوشش رایگان هزینه درمان سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از دیگر خدمات بیمه سلامت است که ۱۷۵ هزار و ۵۰۱ نفر در استان زیرپوشش قرار دارند و از ابتدای سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط