شنبه 28 مهر 1403 - 12:09

کد خبر 667926

شنبه 28 مهر 1403 - 12:03:00


تخریب ۲۰ عدد شیر هیدرانت آتش‌نشانی ایلام توسط افراد دوره‌گرد!


ایرنا/ مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام گفت: ۲۰ عدد از شیرهای هیدرانت آبرسانی اضطراری به خودروهای آتش‌نشانی شهر ایلام توسط افراد دوره گرد که ضایعات جمع‌آوری می‌کنند تخریب شده است.

نصرت‌اله لطفی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام اظهار کرد: در سطح شهر ایلام ۳۷ عدد شیر هیدرانت آتش‌نشانی برای مواقع اضطراری نصب شده که ۲۰ مورد از این شیرهای اضطراری توسط افراد دوره‌گرد جمع‌آوری ضایعات تخریب شده است.
وی افزود: این افراد با طمع به دست آوردن فلزهای این شیرهای آتش نشانی که در روی زمین قرار گرفته‌اند، اقدام به تخریب و بریدن فلز آنها می‌کنند.
لطفی یادآور شد: آتش‌نشانان از این شیرها در مواقع ضروری و اضطرار استفاده می‌کنند و تخریب آنها باعث ایجاد اختلال در کار امدادگری آتش نشانان می‌شود.
وی بیان کرد: با اینکه در چندین مرحله این شیرهای هیدرانت بعد از تخریب، مجدد تعمیر شده‌اند، اما تداوم این کار موجب هدررفت وقت آتش نشانی و اتلاف هزینه می‌شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایلام یادآور شد: برای تعمیر هر شیر هیدرانت اضطراری ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.
وی با اشاره به اینکه این شیرها در زمره اموال عمومی و برای نجات جان آسیب‌دیدگان در حوادث احتمالی و مواقع ضروری است، از کسبه و ساکنان مناطقی که این شیرهای اضطراری در آن مکان ها قرار دارند، خواست در حفاظت از این اموال کاربردی یاری گر آتش نشانی باشند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط