شنبه 28 مهر 1403 - 13:51

کد خبر 668056

شنبه 28 مهر 1403 - 14:31:00


نام خیابان‌های جزیره بوموسی چیست؟


خبرگزاری دانشجو/ جزیره بوموسی از جزایر سه‌گانه در خلیج فارس نام خیابان‌ها و میادین اصلی و همین طور پارک‌های جزیره دارای نام‌های اصیل ایرانی و شهدا است که نشان از زنده بودن هویت و فرهنگ ایرانی در این جزیره است.

در روزهای گذشته شاهد بودیم که در بیانیه مشترک نشست پایانی کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا بر خلاف اسناد و مدارم رسمی معتبر از ایران خواسته شده است تا به آنچه آنان «اشغال» جزایر سه‌گانه ایرانی (تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی) ادعا می‌کنند، پایان دهد! 
این در حالی است که برخلاف ادعا‌های بی اساس امارات و همراهی اتحادیه اروپا و گاهی چین و روسیه در خصوص تملک جزایر سه‌گانه، اما اسناد و شواهد تاریخی به‌صورت شفاف و صریح این ادعا‌های بی اساس را رد می‌کنند و در جزایر سه‌گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی) زندگی و فرهنگ ایرانی از سال های خیلی دور وجود داشته است.
در همین ارتباط بوموسی یکی از جزایر استراتژیک در خلیج فارس است که بخشی از استان هرمزگان ایران به‌شمار می‌رود و این جزیره به دلیل موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی‌اش از اهمیت بالایی برخوردار است.
همچنین، جزیره بوموسی نزدیک به مسیر‌های مهم دریایی قرار دارد که از طریق آن کشتی‌های نفتکش عبور می‌کنند و از نظر جغرافیایی کوچک است، اما از لحاظ نظامی و اقتصادی اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.
خیابان‌ها و میادین اصلی و همین طور پارک‌ها و فضای سبز جزیره دارای نام‌های ایرانی و نام شهدا هستند که شامل موارد زیر هستند:
خیابان خلیج فارس
میدان فردوسی
میدان اوستا
پارک بانوان ایران دخت
خیابان شهید بهشتی
خیابان امام خمینی(ره)
میدان خلیج فارس
ورزشگاه خلیج فارس
میدان ایران زمین
نامگذاری اماکن عمومی در جزیره ‎بوموسی (بوموسی) بسیار معنادارند و پیام روشنی را می‌فرستند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط