شنبه 28 مهر 1403 - 15:21

کد خبر 668178

شنبه 28 مهر 1403 - 12:55:06


چند ترفند ساده برای افزایش روشنایی خانه‌های کم نور


خراسان/ کمبود نور، می‌تواند تاثیرات منفی بر روحیه افراد داشته باشد. فضایی که نور کافی ندارد، کوچک‌تر، تاریک‌تر و دلگیرتر به نظر می‌رسد. این فضا باعث تشدید احساس افسردگی، اضطراب و تنهایی در افراد می‌شود. به گزارش راهنماتو، اگر خانه شما نورگیر کافی ندارد، نگران نباشید. راه‌های مختلفی برای جبران کمبود نور وجود دارد.
۱ استفاده از آینه| از دیرباز از آینه‌ها برای روشن کردن فضا استفاده می‌کردند. آینه‌ها می‌توانند نور را منعکس کنند و فضا را روشن‌تر نشان دهند. برای انعکاس بیشتر نور آینه‌ها را مقابل پنجره یا منبع نور قرار دهید. همچنین می‌توانید از آینه‌های دکوراتیو به عنوان یک عنصر تزئینی و افزایش‌دهنده نور استفاده کنید.
۲ استفاده از نورپردازی مصنوعی مناسب| نورپردازی مناسب می‌تواند به‌طور چشمگیری فضا را روشن‌تر کند. از نورهای گرم و ملایم برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش و نورهای سرد و سفید برای ایجاد فضایی پرانرژی استفاده کنید. برای افزایش بیشتر نور در خانه و ایجاد نورپردازی متنوع  می‌توانید از نورهای مخفی، لامپ‌های رومیزی و آباژورها استفاده کنید. 
۳ استفاده از گیاهان آپارتمانی| برای افزایش روشنایی در منزل‌تان می‌توانید از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبایی و دلباز شدن فضای خانه، به تصفیه هوا هم کمک می‌کنند. انتخاب گیاهانی با برگ‌های پهن باعث انعکاس بهتر و بیشتر نور می‌شود. گیاهان آویز هم می‌توانند نور را به قسمت‌های پایین‌تر اتاق برسانند.
۴ تاثیر آثار هنری در ایجاد حس روشنایی و عمق در فضا| در فضاهایی که از نور طبیعی محروم هستند، می‌توان با بهره‌گیری هوشمندانه از آثار هنری، حس روشنایی و عمق را به محیط بخشید. استفاده از تابلوهایی با قاب و پس‌زمینه سفید، به ویژه در فضاهایی مانند پذیرایی، می‌تواند تاثیری شگفت‌انگیز در ایجاد حس باز بودن و روشنایی فضا داشته باشد.
۵ مرتب نگه داشتن فضا| مرتب بودن فضای منزل‌تان تا میزان زیادی در افزایش نور خانه تاثیرگذار است. از پرکردن خانه با وسایل اضافی خودداری کنید، هر چقدر فضای داخلی خانه ساده‌تر و خلوت‌تر باشد، به همان میزان روشن‌تر دیده می‌شود. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط