شنبه 28 مهر 1403 - 17:10

کد خبر 668391

شنبه 28 مهر 1403 - 15:20:00


۷ ترفند رفع افتادگی پوست بعد از زایمان  


خراسان/ ​​​​​​​جنین برای رشد نیاز به جای مناسب دارد، به همین دلیل رحم و شکم مادر در دوران بارداری بزرگ می‌شود. اما بعد از زایمان دغدغه ای به سراغ بانوان می آید که آیا می‌توانند دوباره اندام خود را به شکل قبل از بارداری و زایمان تغییر دهند یا خیر؟
 ۱ به تدریج وزن کم کنید|افزایش وزن در بارداری، اصلی‌ترین دلیل شل شدن و افتادگی پوست اطراف شکم بعد از زایمان است. بنابراین معلوم است که از دست دادن این وزن اضافی می‌تواند کمک کند پوست‌تان استحکام و فُرم گذشته را به دست بیاورد. البته کاهش وزن باید آهسته و پیوسته باشد. کاهش وزن سریع می‌تواند افتادگی پوستتان را بدتر کند. کاهش وزن سریع یعنی هم چربی از دست می‌دهید و هم عضله.
 ۲پیاده‌روی را شروع کنید|برای کاهش وزن، ورزش اهمیت زیادی دارد. در ضمن، انجام تمرین سنگین بعد از زایمان کار درستی نیست؛ چون بدن هنوز ضعیف است و برای ریکاوری به زمان نیاز دارد. اما می‌توانید با پیاده روی کردن کمک زیادی به بدنتان کنید. اگر روزانه ۳۰ دقیقه پیاده روی تند انجام دهید، حدود ۱۵۰ کالری بیشتر در روز خواهید سوزاند.
 ۳ با شیر خودتان نوزاد را تغذیه کنید| علاوه بر مفید بودن شیر مادر برای نوزاد، با شیردهی می‌توانید کالری بسوزانید و به تدریج شل شدن پوستتان را برطرف کنید. وقتی به کودکتان شیر می‌دهید، کالری به شیر تبدیل می‌شود و در نتیجه شما به مرور وزن اضافی بارداری‌تان را از دست می‌دهید. کاهش وزن تدریجی کمک می‌کند پوستتان محکم و انعطاف پذیری آن حفظ شود.
۴بیشتر آب بنوشید| تامین آب کافی بدن، برای ظاهر پوستتان خوب است و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. پوست خشک هم بیشتر مستعد چین و چروک است که در نتیجه باعث می‌شود افتادگی پوستتان بعد از زایمان تشدید شود. در طول روز به مقدار کافی آب بنوشید تا بافت پوست بهتر و منعطف‌تر شود.
۵ ناحیه‌ مدنظر را با روغن ماساژ بدهید|  ماساژ دادن ناحیه‌ افتادگی پوست، مثلا شکم، به سفت شدن آن کمک می‌کند. برای ماساژ بهتر است از روغن زیتون یا روغن نارگیل استفاده کنید.
۶بیشتر پروتئین بخورید| مواد مغذی خاصی چون پروتئین برای تولید کلاژن و دیگر اجزای پوست سالم مهم است. اسید آمینه‌ لیزین و پرولین، در تولید کلاژن نقش مهمی دارد.
۷ بیشتر ویتامین C مصرف کنید|خوردن بیشتر غذاهای سرشار از ویتامین C به شما کمک می‌کند از مشکل شل شدن پوست بعد از زایمان رها شوید و سلامت پوستتان را مجدد به دست بیاورید. ویتامین C یک آنتی اکسیدان بالقوه است که تولید فیبرهای کلاژن پوست را افزایش می‌دهد و پوست را نرم و محکم نگه می‌دارد. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط