شنبه 28 مهر 1403 - 19:59

کد خبر 668574

شنبه 28 مهر 1403 - 18:05:52


درهای بنیاد ملی نخبگان به روی تمام استعدادهای کشور باز است


ایسنا/ قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر عزم جدی بنیاد ملی نخبگان در حمایت معنی‌دار از نخبگان گفت: موفقیت هر کشور جز با پرورش نخبگان میسر نخواهد شد، از امروز درهای بنیاد ملی نخبگان به روی همه استعدادها باز است تا در کنار هم مسیر نخبگی را هموار کنیم. 

سعید خدایگان در آیین استقبال از دانشجویان ورودی‌ ۱۴۰۳  با عنوان «شریف سلام» که در سالن استاد جباری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: بسیار خوشحال هستم که در کنار نوورودی‌ها و ستارگان درخشانی از آینده کشور حضور دارم! به عنوان کسی که نیمی از عمر خود را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده، عرض می‌کنم که وارد خانواده‌ بزرگی شده‌اید، شما اولین گام بروز آثار نخبگی را با موفقیت در رقابت نفس‌گیر آزمون سراسری برداشتید، ولی این گام اولین قدم در مسیر نخبگی و بالندگی است و در ادامه همه چیز به شما بستگی دارد.

وی ادامه داد: ما در فصل جدید از بنیاد ملی نخبگان عزم جدی در شناسایی فعال و دقیق از استعدادهای برتر و حمایت‌های معنی‌دار از نخبگان کشور را داریم. 
درهای بنیاد ملی نخبگان به عنوان خانه استعدادهای برتر و نخبگان کشور به روی تمام نخبگان کشور باز است! ما را در مسیر نخبگی همراه و همیار خودتان بدانید.

خدایگان ادامه داد: عزت و اقتدار امروز کشور را مدیون اساتید بزرگوار و فرهیخته ای هستیم که وجود نازنین خود را وقف علم و دانش و تربیت نسل‌های آینده کرده‌اند. قدر این گنجینه‌های ارزشمند را بدانید و از وجودشان حداکثر بهره را ببرید و از آنها بیاموزید و به دیگران آموزش دهید و ادامه دهنده این راه باشید که «آیین چراغ، خاموشی نیست!»

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در ادامه افزود: امروز می‌خواهم در آغاز راه دانشجویی شما به عارضه‌ای اشاره کنم که گاهی مستعدان و نخبگان ممکن است در معرض آن قرار گیرند و آن رشد تک بعدی است! گاهی نخبگان به دلیل علاقه و استعداد به یک جنبه از بعد شخصیتی بیش از سایر ابعاد وجودی توجه دارند. هرچند در ابعاد دیگر هم استعداد فراوانی دارند، ولی به دلیل کم توجهی در آن وجوه کمتر رشد می‌کنند. البته تجربه نشان می‌دهد مستعدین هر زمان به آن ابعاد نیز توجه می‌کنند، در آن شاخه نیز رشد چشمگیری دارند و در وجه شاخص، سرآمد و درخشان ظاهر می‌شوند.

وی در پایان گفت: معتقدم انسان کامل چهار وجه اصلی دارد که لازم است برای رشد کامل به هر چهار وجه توجه کافی کند؛ وجه فکری، وجه روحی، وجه معرفتی و وجه جسمی. خوراک وجه فکری مطالعه آثار و کتب بزرگان است و خوراک وجه روحی، معنویت و نزدیک شدن به پروردگار متعال است. همچنین خوراک وجه معرفتی، گرایش حداقل یکی از شاخه‌های هنر و خوراک وجه جسمی، هم‌ ورزش است و توصیه می‌کنم در مسیر نخبگی و رشد و تعالی هیچ یک از این چهار وجه را فراموش نکنید تا چراغ وجهی از شخصیت شما کم فروغ نشود. دلم ز هرچه به غیر از تو  بود خالی ماند/ در این سرا تو بمان ای که ماندگار تویی
دلم صراحی لبریز آرزومندی‌ است/ مرا هزار امید است و هر هزار تویی.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط