شنبه 28 مهر 1403 - 23:30

کد خبر 668608

شنبه 28 مهر 1403 - 18:48:00


انتقاد وزیر کشور از خشکی‌ زاینده‌رود


تسنیم/ وزیر کشور با انتقاد از خشکی‌ زاینده‌رود گفت: چرا باید این وضعیت برای زاینده‌رود اتفاق بیفتد، باید با تلاش و خردجمعی مسیر را تغییر دهیم و بر بحران آب غلبه کنیم.

اسکندر مومنی، وزیر کشور در آیین تکریم و معارفه استاندار اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید نیلفروشان و 24 هزار شهید استان اصفهان اظهار داشت: رئیس‌جمهور در دوران انتخابات صادقانه با مردم صحبت کردند و از تشکیل دولت وفاق ملی سخن گفتند و بر این عهد خود پایدار ماند‌ چرا که معتقد بود کشور با یک گروه قابل اداره شدن نیست لذا باید با وحدت و همبستگی در جهت توسعه کشور و مشکلات گام برداریم.

وی افزود: دشمنان در کمین هستند و بدون همبستگی و وفاق نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم و بر مشکلات فائق بیایم. رئیس‌جمهور در انتخاب کابینه وفاق ملی را نشان دادند و نمایندگان مجلس هم به اعضای کابینه رای بالایی دادند، ما هم بر اساس رهنمودهای رئیس جمهور در تعیین استانداران یه همان سبق و سیاق عمل می‌کنیم.

وزیر کشور  خاطرنشان کرد: برای انتخاب استانداران یکسری شاخص‌های عمومی وجود داشت که کارآمدی، مردم‌داری و مردم‌محوری مهم‌ترین این شاخص‌ها بودند؛دکتر پزشکیان تاکید داشتند که هر کسی شاخص‌های لازم را داشت، بدون توجه به جناح‌بندی سیاسی انتخاب شوند.

وی با اشاره به شاخصه های تعیین استانداران افزود: به همین منظور کمیته ای برای تعیین استانداران در وزارت کشور تشکیل شد و پیشنهادهای مختلف را دریافت و پس از بحث و بررسی و ارزیابی، استانداران انتخاب می‌شوند و به مردم این اطمینان را می‌دهم که هیچگونه دخالتی در انتخاب استانداران نداشته‌ایم و بعد از انتخاب استاندار از سوی وزیر کشور، در هیئت دولت به تایید نهایی رسیده‌اند.

وزیر کشور با اشاره به خدمات استاندار سابق اصفهان تصریح کرد: مردم بهترین داور برای ارزیابی عملکرد مدیران هستند و ایشان جزو مدیران موفق و تلاشگر بودند. استاندار جدید اصفهان هم جزو نیروهای بسیار خوب وزارت کشور هستند که پس از انتخاب ایشان، رضایت ندادم و به کمیته اعلام کردم دنبال گزینه دیگری باشید.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان تاکنون در هیچ لحظه‌ای در صحنه‌های انقلاب از پای ننشسته است، ادامه داد: در مراسم تشییع شهید نیلفروشان حماسه ای ماندگار خلق کردند.

وی تصریح کرد: ما برای اداره استان اصفهان ریسک نکردیم که آزمون و خطا کنیم؛ مردم اصفهان حق داشتند که برای اداره استان‌ خود بهترین گزینه را داشته باشند و دکتر جمالی‌نژاد نیز در مناسبات قبلی بهترین عملکرد را داشتند و نهایتا با رای بالای هیئت دولت انتخاب شوند.

مومنی با بیان اینکه استان اصفهان مهد علم، فرهنگ و تمدن، علما و دانشمندان بزرگ است، گفت: در طول تاریخ یکی از ستون‌های کشور بوده و مردم قهرمان این شهر  در طول 45 سال گذشته نیز هیج‌گاه از پای ننشسته‌اند و همیشه وسط میدان بودند و سهم خودشان را ادا کردند و به این میزان غیرت، تلاش و کوشش و ایستادگی دورود می‌فرستیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه بزرگترین معضل اصفهان کم‌آبی است که حاصل تصمیمات غلطی است که در گذشته اتخاذ شده، گفت: باید از خودمان بپرسیم که در این وضعیت چقدر سهیم هستیم؟ نمی‌توانیم به گذشته برگردیم اما می‌توانیم از همین امروز با اتحاد و همدلی آینده را تغییر دهیم و این مشکلات را بهبود ببخشیم و در شأن مردم قهرمان اصفهان گام برداریم.

وی با بیان اینکه حل مشکل کم‌آبی و مدیریت منابع آب اصفهان اصلی‌ترین دغدغه مردم و دولت است، گفت: دولت باید برای مدیریت مشکلات و ترسیم آینده بهتر این استان تصمیم‌گیری لازم را انجام دهد و قول می‌دهیم که در کابینه این موضوعات را پیگیری کنیم؛ مشکلات زیست‌محیطی استان نیز ناشی از کم‌آبی و صنایع آلاینده است و باید در اولویت قرار بگیرند چرا که این حق مردم استان نیست که روزهای را با هوای آلوده زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه توجه به گردشگری و زیرساخت‌های آن باید از جمله اولیت‌های استاندار جدید قرار گیرد، عنوان کرد: براساس برنامه دولت هفتم، تعداد گردشگران خارجی باید به  15 میلیون نفر برسد و باید ظرفیت لازم برای تحقق این آمار را پیش‌بینی شود و در این مسیر حفظ آثار تاریخی باید در اولویت اول قرار گیرد؛ همچنین  جذب سرمایه‌گذار و کارآفرین باید در استان مورد توجه قرار گیرد چرا که موجب پیشرفت استان خواهد شد؛ حفظ صنایع دستی این استان از جمله مواردی است که می‌تواند موجب جذب گردشگر شود بر همین اساس لازم است به این موضوع توجه ویژه شود.

 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط