شنبه 28 مهر 1403 - 23:38

کد خبر 668697

شنبه 28 مهر 1403 - 20:38:00


چند کارخانه بزرگ صنعتی به زودی در ایلام وارد فاز اجرایی می‌شود


مهر/ استاندار ایلام گفت: چند کارخانه بزرگ صنعتی به زودی در ایلام وارد فاز اجرایی می‌شود.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام عصر شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تأکید بر همکاری و انسجام همه دستگاه‌های اجرایی برای حمایت از حوزه تولید و سرمایه‌گذاری، اعلام کرد: تولید و سرمایه‌گذاری و حوزه زیرساخت در حال رصد است، تا دقیقه ۹۰ و تا آخرین لحظه خدمت، استوارتر، محکم‌تر از گذشته با اعتقاد به‌کار برای توسعه استان و رفاه مردم پای‌کار هستیم و موضوعات مهم استان را تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می‌کنیم.

بهرام‌نیا با اشاره به نهایی شدن موضوع واگذاری زمین پارک پلی‌پروپیلن با عقد قرارداد فی‌مابین شرکت پارک‌های پتروشیمی هلدینگ خلیج‌فارس، مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران و استاندار ایلام، افزود: این مهم چهارشنبه هفته گذشته با همکاری شورای هماهنگی دستگاه‌های نظارتی استان محقق شد و این مطالبه دیرینه مردم شهرستان مهران و استان محقق گردید و در آن قرارداد مقرر گردید در مرحله اول ۱۰۰ هکتار به هلدینگ خلیج‌فارس برای اجرای پروژه واگذار شود و در صورت اجرایی شدن پروژه، ۲۰۰ هکتار دیگر واگذار می‌شود و ظرف یک‌ماه آینده این پروژه اجرایی و آغاز که در پارک پروپیلین ۹۰ کارخانه راه‌اندازی و برای ۳ هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.

وی منطقه آزاد مهران را یک منطقه آزاد بی‌بدیل در غرب کشور ذکر کرد و بیان داشت: با توجه به این‌که کشور عراق به کنوانسیون تیر (TIR) پیوسته است، منطقه آزاد مهران از طریق ترانزیت مستقیماً با بندر لاذقیه، دریای مدیترانه و اروپا در ارتباط است که این مهم منطقه آزاد مهران را از سایر مناطق آزاد کشور متمایز می‌کند.

وی همچنین از پیگیری و موافقت برای اخذ مجوز راه‌اندازی کارخانه بازیافت مس، روی و آلومینیوم در استان خبر داد و گفت: طی روزهای آینده یک شرکت از کشور قزاقستان برای تفاهم‌نامه این کارخانه‌های بازیافت وارد استان می‌شود و پس از عقد قرارداد نهایی، کار خود را آغاز می‌کند.

بهرام‌نیا یادآورشد: پروژه سیلیکون منگنز با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد تومانی شرکت چینی دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار ایلام گفت: عقد قرارداد نهایی پارک پلی‌پروپیلین روز چهارشنبه هفته گذشته و آغاز کار اجرایی آن حداکثر تا یک ماه آینده و همچنین تلاش برای راه‌اندازی کارخانه بازیافت مس، روی و آلومینیوم در استان طی روزهای آینده از مصادیق بارز این جمله «تا دقیقه ۹۰ و آخرین لحظه خدمت، استوارتر، محکم‌تر از گذشته با اعتقاد به‌کار برای توسعه استان و رفاه مردم پای کاریم» است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: ما مامور به انجام وظیفه هستیم و در انجام وظیفه نسبت به قبل باید بیشتر تلاش کنیم و همواره تاکید داریم که همه سازمان‌ها هم‌افزایی کنند که سرمایه‌گذاران تقویت شوند.

وی با بیان این‌که توسعه یک زنجیره به‌هم‌پیوسته است و همه اجزای آن به هم متصل است، گفت: بخش دولتی باید از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی حمایت کند چرا که اگر حامی سرمایه‌گذاران باشیم شاهد رونق اقتصاد و درآمد برای استان هستیم و از طرف دیگر با درآمدهای مالیاتی زیرساخت‌های استان توسعه می‌یابد.

بهرام‌نیا عنوان کرد: منافع مردم در گرو تصمیمات مسئولان است و ضرورت دارد در راستای توسعه استان و پیگیری مشکلات، هیچ قصوری صورت نگیرد و با تمام توان تا آخرین لحظه خدمت تلاش کنیم.

استاندار ایلام در این نشست از اتاق بازرگانی استان که پیگیر مشکلات زیرساختی و اداری و اقتصادی سرمایه‌گذاران استان است قدردانی کرد.

بررسی مشکلات و مسایل واحدهای مستقر در شهرک صنعتی دره شهر و ناحیه صنعتی شباب از جمله دستورکارهای مهم این نشست بود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط