یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 03:26

کد خبر 668864

یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 08:01:00


بی وای دی تعرفه‌های اتحادیه اروپا را دور می‌زند


پدال/ بی‌وای‌دی قصد دارد برای مقابله با تعرفه‌های واردات اتحادیهٔ اروپا، تولید خودروهای برقی خود را به اروپا منتقل و از قطعه‌سازان اروپایی خرید کند.
 
بی‌وای‌دی اعلام کرده است قصد دارد خودروهای الکتریکی خود را در اروپا به تولید برساند تا تعرفه‌هایی که اتحادیهٔ اروپا برای واردات خودروهای الکتریکی چینی وضع کرده است را دور بزند. این شرکت چینی هم‌اکنون علاوه بر تعرفهٔ ۱۰ درصدی برای خودروهای تولید چین که به اروپا صادر می‌شوند، با تعرفهٔ ۱۷ درصدی اضافه هم مواجه شده است. بااین‌حال، معاون اجرایی بی‌وای‌دی «استلا لی» هنگام سخنرانی در نمایشگاه خودروی پاریس خاطرنشان کرد که این شرکت بسیاری از قطعات خودروهای خود را در اروپا تولید می‌کند. پکیج‌های باطری خودروهای بی‌وای‌دی در کارخانه‌های مجارستان و ترکیه مونتاژ می‌شوند و صرفاً سلول‌های باطری از چین وارد می‌شوند.

لی طی مصاحبه‌ای با رویترز اضافه کرد که بیشتر خودروهای الکتریکی بی‌وای‌دی که در اروپا به فروش می‌رسد، در مجارستان تولید می‌شود. همچنین هدف این شرکت خرید هر چه بیشتر قطعات از سازندگان اروپایی و همین‌طور تأمین‌کنندگان چینی است که هم‌اکنون کارخانه‌های تولید در اروپا راه‌اندازی کرده‌اند. به گفتهٔ لی، بی‌وای‌دی هنوز در حال تصمیم‌گیری است که آیا هزینهٔ تعرفه‌ها را بر دوش خریداران بگذارد یا از سود خود شرکت بکاهد. وی افزود که به دلیل تعرفه‌ها، انتظار نمی‌رود بی‌وای‌دی بتواند خودروهای خود را در اروپا با قیمتی کمتر از ۳۰ هزار یورو به فروش برساند.

بی‌وای‌دی همچنین پس از حضوری ناامیدکننده در بازار آلمان، قصد دارد در شیوهٔ فعالیت خود در این کشور اروپایی تغییراتی ایجاد کند. سال گذشته، بی‌وای‌دی بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو در اروپا به فروش رساند اما فروش این شرکت در نیمهٔ نخست سال جاری به زیر ۱۵۰۰ دستگاه رسیده است. به گفتهٔ لی، دلیل این موضوع، عدم ایجاد زیرساخت‌های لازم بوده است. به همین دلیل، در آگوست امسال بی‌وای‌دی تصمیم گرفت شرکت آلمانی توزیع‌کنندهٔ خودروی Hedin Electric Mobility را بخرد تا کنترل بیشتری بر فروش خودرو در بازار این کشور داشته باشد. وی در این رابطه گفته است:

شما به‌زودی شاهد تغییر خواهید بود و بسیاری از خودروهای بی‌وای‌دی را در آلمان خواهید دید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط