یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 14:29

کد خبر 668917

یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 10:30:00


جنگ به خانه نتانیاهو رسید


هم میهن/متن پیش رو در هم میهن منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست

روز گذشته، یک پهپاد انتحاری به محوطه اقامتگاه نخست‌وزیر اسرائیل برخورد کرد. بر اساس اخبار منتشرشده از سوی رسانه‌های مستقر در منطقه و تصاویری که منتشر شد، ابتدا خبر حاکی از این بود که پهپاد به نزدیکی محل اقامت بنیامین نتانیاهو برخورد کرده است. اما زمان زیادی طول نکشید که رسانه‌های عربی به نقل از منابعی در اسرائیل اعلام کردند که این پهپاد انتحاری نه در نزدیکی محل اقامت نخست‌وزیر بلکه در این محل سقوط کرده است. 

براساس گزارش رسانه‌های اسرائیل، این پهپاد با طی مسافتی حدود ۷۰ کیلومتر بدون اینکه سیستم‌های هشدار امنیتی فعال شوند، از تور سیستم‌های پدافندی عبور کرده و به یکی از اقامتگاه‌های بنیامین نتانیاهو در قیساریه (سزاریه یا قیصریه) در ۵۵ کیلومتری شمال تل‌آویو برخورد کرده است. قیساریه شهرکی بین تل‌آویو و حیفا در غرب اسرائیل و کنار دریای مدیترانه است.

رسانه‌ها و منابع اسرائیلی خبر دادند که این حمله از سوی حزب‌الله انجام شده اما مقاومت لبنان تا لحظه تنظیم این گزارش بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکرده است. دفتر نخست‌وزیر اسرائیل حدود یک ساعت پس از عملیات حزب‌الله، وقوع این حادثه را تائید و اعلام کرد که نتانیاهو و همسرش در اقامتگاه نبودند. بنیامین نتانیاهو ساعتی پس از این حادثه و در واکنش به آن گفت: «ما تا پایان ادامه خواهیم داد و هیچ چیزی ما را در این راه باز نخواهد داشت.»

روز گذشته همچنین تصویری از عبور یک پهپاد از کنار یک هلی‌کوپتر آپاچی ارتش اسرائیل به صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که گفته می‌شود همین پهپادِ اصابت‌کرده به محل استقرار نتانیاهو در قیساریه بوده است. این پهپاد، دومین پرنده بدون سرنشین گروه‌های مقاومت است که طی چند روز گذشته، از پدافند اسرائیل عبور و به هدف اصابت می‌کند.

یکشنبه هفته گذشته نیز یک پهپاد حزب‌الله تا جنوب حیفا پرواز کرد و به سالن غذاخوری یک پایگاه آموزشی متعلق به تیپ گولانی کوبیده شد. تصاویر و اخبار محدودی که از این عملیات مقاومت حزب‌الله منتشر شده، حاکی از این است که ۱۱۰ نفر در این عملیات کشته و زخمی شدند. تیپ گولانی زیرمجموعه لشکر ۳۶ فرماندهی شمال اسرائیل، یکی از نیروهای درگیر با حزب‌الله در جنوب لبنان است.

منابع اسرائیلی، این عملیات پهپادی را مرگبارترین حمله حزب‌الله از آغاز جنگ دانستند. با عبور دومین پهپاد از سیستم‌های امنیتی اسرائیل، مقامات این رژیم یک نگرانی جدید پیدا کردند. بر اساس اعلام دستگاه‌های امنیتی اسرائیل، پس از اصابت این پهپاد به محل استقرار نخست‌وزیر در قیساریه، تدابیر حفاظتی مقامات این رژیم افزایش یافت. 


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط