یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 12:19

کد خبر 668958

یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 08:13:55


برگزاری ملاقات فصلی بین مرزبانی گلستان و کشور ترکمنستان


فارس/ فرمانده مرزبانی گلستان گفت: ملاقات مرزی بین کشور ترکمنستان با مرزبانی گلستان هر فصل و سه ماه یک‌بار باهدف امنیت، پایدار، مطلوب و امن در مرزهای مشترک انجام می‌شود.

سرتیپ دوم احمدرضا حاتمی، فرمانده مرزبانی گلستان اظهار کرد: اشراف کامل اطلاعاتی بر مرزهای گلستان با هوشمندسازی مرزها در حال انجام است و شرایط مرزی گلستان به‌گونه‌ای است که مرزهای دریایی و خشکی این استان از امنیت پایداری برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: در راستای تقویت مرزبانی خشکی و دریایی، از امکانات و تجهیزات هوشمند الکترونیکی و اپتیکی و همچنین ناوچه حیدر کرار که ساخته جوانان ایرانی است در حین کنترل و نظارت بر مرزها استفاده می‌شود.

فرمانده مرزبانی گلستان ابراز کرد: استان گلستان حدود ۳۴۸ کیلومتر مرز مشترک خشکی با کشور ترکمنستان دارد و ملاقات مرزی با کشور ترکمنستان هر فصل و سه ماه یک‌بار انجام می‌شود.

وی ادامه داد: قانونمند بودن و گشت‌های منظم مرزبانان کشور ترکمنستان و همراهی آن‌ها در امنیت پایدار مرزهای مشترک با گلستان، باعث شده تا این مرز خشکی مشترک، یکی از امن‌ترین مرزهای مشترک ایران با کشورهای همسایه باشد.

گفتنی است، با حکم فرمانده کل قوا، مقام معظم رهبری و پیشنهاد فرمانده کل انتظامی کشور، ۱۶ نفر از کارکنان فراجا از درجه سرهنگ به سرتیپ دومی و سرتیپ دومی موقت نائل شدند که سرهنگ فرزاد تاجره، جانشین فرمانده انتظامی گلستان و سرهنگ احمدرضا حاتمی فرمانده مرزبانی گلستان از استان گلستان در این حکم به سرتیپ دومی نائل شدند.

آخرین خبر گلستان در اینستاگرام :


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط