یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 12:09

کد خبر 669013

یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 08:53:37


استقلال پس از 13سال در جدال با النصری‌ها


ورزش 3/ استقلال حالا در شرایطی مقابل النصر قرار می‌گیرد که ترکیب این تیم پس از این مدت تغییر زیادی داشته است.
 تیم استقلال تهران قرار است در این هفته از مسابقات لیگ نخبگان آسیا مقابل النصر عربستان قرار بگیرد و آبی پوشان در شرایطی با این تیم تقابل خواهند داشت که تنها 2 مرتبه با یکدیگر رودررو شدند و آخرین تقابلشان در فصل 2011 لیگ قهرمانان آسیا بود که در مرحله گروهی دو مرتبه بازی کردند که در بازی رفت، النصر عربستان موفق شد با نتیجه 2 بر یک این تیم را شکست دهد. البته در بازی برگشت که در ورزشگاه آزادی برگزار شد این نتیجه تکرار شد اما این بار استقلال تیم برنده زمین بود.
البته این برد برای آبی‌های پایتخت، پیروزی بسیار تلخی بود چرا که السد و النصر به ترتیب با 10 و 8 امتیاز در رده‌های اول و دوم ایستادند و راهی مرحله بعد شدند. استقلال نیز با تفاضل کمتر نسبت به النصر با 8 و پاختاکور با 5 امتیاز نتوانستند صعود کنند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.
از آن تقابل که آخرین دیدار دو تیم باشد 4910 روز گذشته و از تقابلی که در تاریخ 21 اردیبهشت 1390 مدت‌ها گذشته و ترکیب دو تیم تغییرات بسیار گسترده‌ای را در طی این 13 سال تجربه کرده و اکنون قصد داریم ترکیب استقلال در آن دیدار را بررسی کنیم.


محمد محمدی (دروازه‌بان): او اکنون مدت‌هاست که از فوتبال خداحافظی کرده و به تازگی به عنوان مدیرعامل باشگاه سایپا معرفی شده بود که البته بعد از یازده روز برکنار شد.
امیرحسین صادقی (مدافع): صادقی هم نزدیک به 5 سال است که کفش‌هایش را آویخته است.
پژمان منتظری (مدافع): اکنون 41 ساله شده و البته به تازگی به عنوان سرمربی تیم جوانان الشحانیه قطر معرفی شد.
مهدی امیرآبادی (مدافع): امیرآبادی پس از اینکه از استقلال جدا شد مدتی در فولاد و پیکان بازی کرد و اکنون نزدیک به ده سال است که از فوتبال دور است.
جواد شیرزاد (مدافع): او در آن بازی به عنوان دفاع چپ بازی کرد و البته شیرزاد که در طول دوران فوتبالی‌اش تنها 2 سال بازی کرد. شیرزاد در سال 2014 از فوتبال خداحافظی کرد و مدت‌هاست از فوتبال دور است.
کیانوش رحمتی (هافبک): رحمتی با جواد نکونام به عنوان مربی روی نیمکت استقلال می‌نشست و البته اکنون تیم ندارد.
ایمان مبعلی (هافبک): هافبک مرکزی آبی‌ها، تحت عنوان سرمربی تیم زیر 13 ساله‌های شباب الاهلی فعالیت دارد. 
مجتبی جباری (هافبک): هشت محبوب آبی‌ها اگر چه به عنوان سرمربی شرایط خوبی نداشته و اکنون دومین سالی است که بدون تیم است. 
آرش برهانی (مهاجم): برهانی پس از اینکه دوران بازیگری‌اش به پایان رسید، به عنوان سرمربی در تیم‌هایی چون شهرداری بندرعباس، داماش تهران، استقلال ملاثانی و شهرداری بندر آستارا کار می‌کرد، هدایت تیم زیر 21 سال استقلال را برعهده گرفت که البته تحت تاثیر مسائل به وجود آمده برای این تیم، از استقلال جدا شد.
هوار ملا محمد (مهاجم): ملامحمد که در آن بازی گل پیروزی بخش آبی‌ها را زد، او هم پس از پایان فوتبالش فعالیت خاصی ندارد.


فرهاد مجیدی (مهاجم): مجیدی 48 ساله پس از اینکه از هدایت اتحاد کلبا برکنار شد، فرهاد مجیدی بدون تیم است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط