یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 14:29

کد خبر 669177

یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 10:37:25


سرمایه‌گذاری خارجی در استان زنجان رو به افزایش است


ایرنا/ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه با توجه به فرصتها و ظرفیت‌ها، شاهد رشد روز افزون سرمایه گذاری‌های خارجی در استان هستیم، ‌گفت: تلاش می‌کنیم جزو استانهای پیشرو کشور در این زمینه باشیم.

مجید گلشنی منفرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان به لحاظ قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیت، آزادراه و راه آهن و همجواری با استان های مهم صنعتی کشور به خصوص تهران از امتیاز ویژه ای در حوزه جذب سرمایه گذاری و توسعه صادرات برخوردار است.
گلشنی منفرد افزود: وجود واحدهای صنعتی قوی در صنایع معدنی، برق و الکترونیک، نساجی، مواد غذائی، برخورداری از پتانسیل های آبی و ظرفیت های مناسب معدنی، دسترسی به شبکه های قوی انتقال برق، گاز و نفت و نزدیکی به بازارهای مصرف داخلی و خارجی، استان زنجان را به یکی از استان های توانمند و دارای ظرفیت های متعدد برای سرمایه گذاری تبدیل کرده است.
وی با اشاره به ۲۹ مهرماه روز ملی صادرات و بیان اینکه امروزه توسعه اقتصادی کشور بدون توسعه تولید صادرات گرا ممکن نیست، افزود: هم اکنون همه گروه‌ها و دست‌اندرکاران مرتبط با زنجیره تولید تا صادرات کالا به اتفاق به این نتیجه رسیده‌اند که با توجه به شرایط کنونی و استفاده از ابزارها و امکانات پیشرفته نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای فتح بازارها، راهی به جز توجه به تولید صادرات محور باقی نمانده است.
این مسوول گفت: به ‌دلیل اهمیت ‌همین موضوع هم اکنون تولید صادرات محور به ‌عنوان یکی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر گرفته شده است.
گلشنی منفرد اظهار داشت: در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال جاری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم، ‌ توجه بیش از پیش به تولید ملی و افزایش صادرات غیر نفتی لازمه تحقق این امر است و لزوم توجه به اقتصاد بدون نفت در این سال به عنوان یکی از راهکارهای اقتصاد مقاومتی در کشور به شمار می رود.
وی افزود: شکی نیست کشوری که اقتصاد آن حول محور تک محصولی بچرخد، در تحولات اقتصادی بیشتر در معرض خطر است و در بحران‌ها و تحولات ضربه‌پذیرتر خواهد بود.
گلشنی منفرد اضافه کرد: توجه به صادرات غیرنفتی و توسعه آن در بخش‌هایی نظیر صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات می‌تواند کشورمان را از جریان تحولات و بحران‌های مختلف جهانی در امان نگه دارد.
بر اساس اعلام گمرک استان زنجان ارزش کالاهای صادراتی از گمرک این استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۷ درصد رشد کرده است.
هم اکنون یک هزار و ۱۲۶ واحد صنعتی در استان فعالیت دارد که زمینه اشتغال ۴۷ هزار و ۱۱۶ نفر را فراهم کرده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط