جمعه 30 شهریور 1403 - 17:16

کد خبر 66945

چهارشنبه 03 خرداد 1402 - 09:11:55


درمان‌های خانگی برای رفع سیاهی دور چشم  


خراسان/ تیرگی دور چشم از آن مشکلاتی است که با ظاهر ما ارتباط مستقیم دارد و با زمینه‌‌‌هایی مثل خستگی، افزایش سن و تغییر بافت پوست، آلرژی، کم آبی بدن، ژنتیک یا مواجهه زیاد با نور آفتاب بروز می‌‌‌کند و مثل هر مشکل دیگری بهتر است با مشورت پزشک به درمان آن بپردازیم اما درمان‌‌‌های خانگی بدون عوارضی هم برای آن وجود دارد. نوع درمان سیاهی دور چشم بستگی به علت اصلی آن دارد. با این‌‌‌حال، برخی درمان‌های خانگی می‌تواند به برطرف شدن آن کمک کند. برخی از متداول‌ترین درمان‌های خانگی عبارتند از:

   استفاده از کمپرس سرد| کمپرس سرد می‌تواند به کاهش تورم و انقباض عروق گشاد شده کمک کند. با این کار، پف زیر چشم، کاهش می یابد و تیرگی دور چشم برطرف می‌شود. چند قالب یخ را داخل پارچه‌ای تمیز بپیچید و روی چشم بگذارید. همچنین می‌توانید یک دستمال را با آب سرد مرطوب کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست زیر چشم بگذارید. می‌توانید با گرم شدن پارچه یا آب شدن یخ، این کار را دوباره تکرار کنید.


   خواب بیشتر| جبران خواب هم می‌تواند به کاهش تیرگی و سیاهی دور چشم کمک کند. کم‌خوابی باعث کدر شدن یا رنگ‌پریدگی پوست می شود و تیرگی‌ها و سیاهی‌های دور چشم را نمایان‌تر می‌کند. برای جلوگیری از سیاهی دور چشم، سعی کنید خواب خود را تنظیم کنید و بین ۷ تا ۸ ساعت در شبانه‌‌روز بخوابید.
   بالا نگه داشتن سر هنگام خواب| اگرچه کم‌خوابی می‌تواند نقش مهمی در تیرگی و پف زیر چشم داشته باشد، اما گاهی اوقات ممکن است نحوه خواب علت اصلی آن باشد. سعی کنید، هنگام خواب، سر خود را با چند بالش بالا نگه دارید تا از تجمع مایعات زیر چشم که موجب پف و تورم می‌شود جلوگیری کنید


   استفاده از چای کیسه‌ای| استفاده از چای کیسه‌ای سرد هم می‌تواند به بهبود سیاهی دور چشم کمک کند. چای کافئین و آنتی‌اکسیدان دارد که می‌تواند باعث بهبود گردش خون شود، عروق خونی را منقبض و از تجمع مایع زیر چشم جلوگیری کند. دو کیسه چای سیاه یا سبز را به مدت ۵ دقیقه در یک فنجان آب گرم خیس کنید. سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال بگذارید تا خنک شود. پس از خنک شدن، کیسه چای را برای مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی چشم بسته بگذارید. بعد از برداشتن، چشم‌ها را با آب سرد بشویید.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط