یک‌شنبه 29 مهر 1403 - 00:57

کد خبر 66966

چهارشنبه 03 خرداد 1402 - 09:30:00


مروری بر مهم‌ترین اتفاقات رویداد مایکروسافت


شهر سخت افزار/ مایکروسافت استارت رویداد Build را با هوش مصنوعی زده و انواع ابزارها و قابلیت‌های مبتنی بر AI خود را به کاربران معرفی کرده است. ویندوز 11 اکنون به یک دستیار هوش مصنوعی مجهز شده و موتور جستجوی بینگ نیز بار دیگر بهبود پیدا کرده است. در ادامه همه آنچه در بیلد مایکروسافت گذشت را مرور می‌کنیم.

مایکروسافت یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای نرم‌افزاری مرتبط با AI چند ماه اخیر را برگزار کرده تا از رقابت میلی‌متری با گوگل جا نماند. مهم‌ترین دستاورد این شرکت را باید افزودن ابزار هوش مصنوعی Copilot به بینگ دانست که احتمالاً کاربران هوش مصنوعی مولد را چند برابر خواهد کرد.

در این مطلب مهم‌ترین اتفاقات و آپدیت‌هایی که مایکروسافت برای سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های خود در نظر گرفته را مرور می‌کنیم. با 6 رونمایی بزرگ مایکروسافت بیلد، همراه ما باشید.

هوش مصنوعی Copilot در ویندوز 11 

مایکروسافت دستیار هوش مصنوعی Copilot خود را به ویندوز 11 افزوده است. از این دستیار در مرورگر بینگ، گروه نرم‌افزارهای مایکروسافت 365 و GitHub نیز استفاده می‌شود. ویندوز Copilot از طریق سایدبار ویندوز 11 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و مانند چت بینگ عمل می‌کند.

کاربران می‌توانند از ویندوز کوپایلت درخواست کنند که متن‌های مختلف را بازنویسی، خلاصه یا تشریح نماید. امکان تغییر تنظیمات کامپیوتر نیز با استقاده از ابزار هوش مصنوعی Copilot به وجود آمده است. این قابلیت قرار است از ماه آینده به صورت آزمایش در اختیار گروهی از کاربران قرار گیرد.

از دیگر آپدیت‌های ویندوز 11 رویداد بیلد می‌توان به پشتیبانی از Bluetooth LE نام برد. این نسخه از بلوتوث امکان گوش دادن به موسیقی با کیفیت بالا و بدون مصرف باتری زیاد را فراهم می‌آورد. زیرنویس‌های زنده مایکروسافت از 10 زبان زنده جدید پشتیبانی خواهد کرد. گیمرها نیز از این پس می‌توانند به صورت داخلی RGB های سیستم خود را در ویندوز 11 کنترل کنند.

سازگاری Microsoft 365 Copilot با پلاگین‌ها

مایکروسافت ابزارهای Microsoft 365 Copilot را با سازگاری به پلاگین‌ها بهبود بخشیده است. این دستیار مجازی اکنون از سه نوع پلاگین شامل افزونه‌های پیام نرم‌افزار Teams، کانکتورهای Power Platform و ابزارهای مجهز به فناوری ChatGPT پشتیبانی می‌نماید. پلاگین‌های ثالث ادوبی و Atlassian نیز با این ابزار سازگاری دارند.

مایکروسافت قصد دارد همه پلاگین‌های مربوط به ابزار Copilot و بینگ خود را با استانداردهای ChatGPT بسازد تا توسعه دهندگان بتوانند محصولات خود را همزمان برای این سه ابزار هوش مصنوعی بهینه‌سازی نمایند.

افزوده شدن Microsoft 365 Copilot به مرورگر Edge

ابزار Microsoft 365 Copilot مانند چت بینگ به سایدبار مرورگر Edge اضافه شده است. کاربران می‌توانند محتوای سایت در حال بازدید خود به نرم‌افزارهای گروه Microsft 365 مانند Outlook، ورد و اکسل انتقال دهند. برای مثال، امکان نوشتن ایمیل و افزودن داده به اسپرد شیت با این ابزار وجود دارد.

ترمینال ویندوز به AI مجهز می‌شود

ترمینال ویندوز از طریق تلفیق با ابزار هوش مصنوعی GitHub Copilot به یک چت بات مجهز می‌شود. کاربران GitHub Copilot اکنون می‌توانند به صورت مستقیم از طریق ترمینال ویندوز، با هوش مصنوعی در ارتباط باشند و کدهای خود را اصلاح کنند.

مایکروسافت همچنین داشبورد Dev Home را نیز معرفی کرده که کار با ابزارهای توسعه ویندوز را برای توسعه دهندگان بهبود می‌بخشد. در مایکروسافت استور نیز اکنون بررسی‌های ساخته شده با هوش مصنوعی قابل مطالعه هستند.

بینگ به ChatGPT افزوده شد

با توجه به سرمایه‌گذاری چندین میلیارد دلاری مایکروسافت در OpenAI، موتور جستجوی بینگ به عنوان ابزار سرچ اصلی چت بات ChatGPT انتخاب شده است. کاربران سرویس ChatGPT Plus از امروز لینک‌های تولید شده توسط بینگ را به عنوان منبع پاسخ‌های ChatGPT مشاهده خواهند کرد.

پشتیبانی داخلی از فرمت RAR در ویندوز

در حالی که باز کردن فایل‌های Zip در طول این سال‌ها برای کاربران ویندوز ممکن بوده، فایل‌های RAR به نرم‌افزارهایی مانند WinRAR نیاز داشته‌اند. فرمت‌هایی مانند tar، 7-zip، RAR و gz اکنون به صورت داخلی توسط ویندوز پشتیبانی می‌شوند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط