یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 20:55

کد خبر 67347

چهارشنبه 03 خرداد 1402 - 13:14:00


دایون Yuehu در تهران دیده شد


آخرین خودرو/ یکی از مخاطبان رسانه «آخرین خودرو» تصاویری را برای این رسانه ارسال کرده است که نشان می دهد دایون Yuehu (یوهو) به ایران آمده و فرایند تست های فنی را پشت سر می گذارد. هنوز مشخص نیست که کدام شرکت داخلی به سراغ دایون یوهو رفته است. اما می دانیم که این خودروی کوچک، یک محصول تمام برقی است و احتمال دارد که در آینده نزدیک به بازار عرضه شود.

دایون یوهو به پیشرانه برقی 52 اسب بخار و 105 نیوتن متر مجهز است و انتقال قدرت تک سرعته برای آن در نظر گرفته شده است. ظرفیت باتری های یوهو 31.7 کیلووات ساعت است و می توان با هر بار شارژر کامل یوهو، مسافت نزدیک به 330 کیلومتر را طی کرد. فاصله محوری این خودروی کوچک 2410 میلی متر است و با وجود اینکه دایون این محصول را یک SUV کوچک معرفی می کند، باید بدانیم که یوهو یک هاچ بک کراس کوچک است و آنچنان ابعاد بزرگی ندارد. 

حداکثر سرعت دایون یوهو نزدیک 110 کیلومتر بر ساعت اعلام می شود. در این هاچ بک کراس برقی امکاناتی مانند دو کیسه هوا، کروز کنترل، جلو آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، تهویه الکتریکی، ترمز پارک برقی، حالت رانندگی اکو و اسپرت، رینگ آلومینیومی و... دیده می شود. باید بدانیم که یوهو (Yuehu) یک خودروی برقی اقتصادی است و در کنار اینکه امکانات به روزی در آن دیده نمی شود، از نظر دانش فنی هم در جایگاه خاصی قرار ندارد. به عنوان مثال دایون یوهو آنچنان با فناوری های جدید خنک کاری باتری ها همراه نیست و نسل جدید سامانه های بازیافت انرژی را ندارد.

در حال حاضر شرکت های مکث موتور و صنایع خودروسازی ایلیا، شرکای تجاری دایون در حوزه پیکاپ و خودروهای سواری هستند و احتمال دارد که یکی از این دو شرکت خودروساز خصوصی، برای عرضه محصول برقی به سراغ این خودرو رفته باشند. در صورت عرضه یوهو توسط یکی از خودروسازان داخلی، می توان توقع داشت که این هاچ بک کراس برقی در محدوده قیمتی محصولاتی چون جک J4 برقی کرمان موتور، هاچ بک برقی نبکا و... به بازار بیاید. به طور کل می توان برای این دسته از خودروهای برقی اقتصادی در بازار ایران، محدوده قیمتی 700 تا یک میلیارد تومان را در نظر گرفت.

نویسنده: حسین دلاور


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط