دوشنبه 03 دی 1403 - 21:29

کد خبر 67371

چهارشنبه 03 خرداد 1402 - 13:38:00


چرا نمایندگی‌ها همچنان قیمت قبل را اعلام می‌کنند؟


آخرین خودرو/ مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو آغاز شد اما حواشی قیمت خودروهای مونتاژی تمامی ندارد و همچنان مردم برای خرید خودرو سردرگم هستند.

قیمت قطعی خودروهای مونتاژی سرانجام با ورود سازمان حمایت تعیین شد و مونتاژکاران هم از توافق بر سر قیمت های جدید شواری رقابت خبر دادند. پس از انتشار این خبر انتظار میرفت که بخش نامه های جدید فروش و یا اطلاعیه قیمت های جدید روی سایت مونتاژکاران منتشر شود و مردم با خیال راحت در فروش سامانه یکپارچه شرکت کنند. اما نه اطلاعیه ای بارگذاری شد و نه بخشنامه فروشی منتشر گردید. البته با رسانه ای شدن اظهارات رئیس سازمان حمایت و همچنین صحبت از ورود تعزیرات به بحث گرانفروشی، تا حدی خیال مشتریان از قیمت های شواری رقابت و قطعیت آن راحت شد اما حالا برخی از مخاطبین آخرین خودرو از اعلام قیمت های قبلی از جانب نمایندگی های فروش می گویند.

اینکه رئیس سازمان حمایت اعلام می کند مردم می توانند گرانفروشی را گزارش کنند کاملا طبیعی و مفید است اما این را در نظر داشته باشید که مشتریان الان به دنبال خرید خودرو هستند و گزارش گرانفروشی برای آن ها خودرو نمی شود. اختلاف قیمت های جدید و قدیم هم به اندازه ای زیاد است که می تواند انتخاب مشتری را کاملا تغییر دهد و حالا مشتری به دنبال آن است که بداند قیمت نهایی خودرو چه خواهد بود؟ چرا خودروسازان بخش خصوصی اطلاعیه قیمت های جدید را روی وبسایت خود بارگذاری نمی کنند و چرا آخرین اطلاعیه های قیمت برای نمایندگی ها ارسال نمی شود؟ نمایندگی های فروش در واقع درگاه های فروش و بازوی عرضه شرکت هستند و زمانی که آن ها قیمت های قبلی را اعلام می کنند، مشتریان برای خرید سردرگم می شوند.

سازمان حمایت قبل تر اعلام کرده بود که مبالغ اضافی از تاریخ 11 بهمن تا امروز باید به مشتریان استرداد شود و این در حالی است که خودروسازان همچنان اعلام می کنند هنوز دستورالعملی برای بازگشت مبالغ ابلاغ نشده و چگونگی بازگشت مبالغ اصلا مشخص نیست. اینکه پروسه بازگشت مبالغ به مشتریان چه مدت زمان می برد و اینکه آیا در نهایت این مبالغ به مشتریان برمی گردد خودش چالشی است که احتمالا بسیاری از مشتریان را درگیر خواهد کرد و مشتریان جدید می خواهند درگیر این چالش و در نهایت ضرر و زیان نشوند. 


امیدواریم مسئولین خیلی زود نسبت به این مشکلات در اعلام قیمت نمایندگی ها پاسخگو باشند چراکه ادامه این روند دوگانگی قیمت ها می تواند نارضایتی عمومی را به همراه داشته باشد. بنظر می رسد باید خیلی زود ساز و کار منظمی برای بازگشت مبالغ اضافه تعریف شود و همچنین باید اطلاعیه های قیمت های جدید برای نمایندگی ها صادر گردد تا این دوگانگی قیمت برطرف شود. از آنجا که طرح یکپارچه در حال انجام است، اطلاعیه های جدید فروش باید خیلی زود به نمایندگی ها ابلاغ شود. 

نویسنده : محمدرضا پاداش


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط