یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 21:08

کد خبر 67395

چهارشنبه 03 خرداد 1402 - 13:54:00


آپشن های جدید برای محصولات جدید سایپا


آخرین خودرو/ با توجه به برنامه ریزی های انجام شده از سوی گروه خودروسازی سایپا و وزارت صمت، محصولات جدید این شرکت خودروسازی با قابلیت های ایمنی و آپشن های جدید به بازار عرضه می شوند. شاهین اتوماتیک CVT، اطلس و سهند جز خودروهایی هستند که آپشن های ایمنی جدیدی را در اختیار دارند.
بر اساس زمان بندی های اعلام شده برای تطبیق حداکثری خودروهای داخلی با استانداردهای 85گانه، سایپا برنامه دارد تا تمام محصولات جدید خود را با امکانات ایمنی جدید به بازار عرضه کند. در حال حاضر تولید شاهین اتوماتیک CVT، سایپا اطلس و سهند پارس خودرو با امکانات ایمنی جدید آغاز شده و قرار است تا بزودی تحویل این خودروهای سواری به مشتریان با ویژگی های جدید باشد.

در کنار وجود امکاناتی مانند چراغ روشنایی روز، سنسور نور، دو کیسه هوا و... که دیگر به صورت استاندارد اجباری در اکثر محصولات سواری سایپا حضور دارند، قرار است تا خودروهای سواری جدید این خودروساز با امکانات ایمنی جدیدی مانند سامانه کنترل پایداری الکتریکی و پیشگیری از هرزگردی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و... به بازار عرضه شوند. در حال حاضر نسخه های پایه اطلس، سهند و شاهین اتوماتیک CVT به قابلیت ESP، TCS و HSA به صورت استاندارد مجهز هستند. بر اساس اعلام سازمان های ایمنی جهانی، وجود قابلیت کنترل پایداری الکتریکی تا 20 درصد از بروز تصادف ها جلوگیری می کند.

در حال حاضر عرضه سایپا شاهین اتوماتیک CVT و اطلس در دومین مرحله سامانه یکپارچه فروش آغاز شده است و احتمال دارد که در دور بعدی، سهند پارس خودرو هم به فروش برسد. 

نویسنده: رضا چوکامی


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط