جمعه 30 شهریور 1403 - 10:29

کد خبر 67494

چهارشنبه 03 خرداد 1402 - 14:51:00


بازگشت ۱۰۶ واحد تولیدی تعطیل‌شده در ایلام به چرخه تولید


مهر/ استاندار ایلام گفت: طی یک سال گذشته ۱۰۶ واحد تولیدی تعطیل شده در ایلام به چرخه تولید بازگشته است.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام حمایت دولت سیزدهم از بخش تعاونی‌ها را یک راهبرد اساسی عنوان و اظهار کرد: دولت از مجموعه تعاونی‌ها حمایت همه‌جانبه می‌کند، باید تلاش کنیم مردم تاثیرگذار در اقتصاد باشند و لازمه آن تقویت و مقاوم کردن بخش تعاونی‌ها است.
بهرام‌نیا یادآور شد: تعاونی‌ها به صورت مستقیم در تحقق شعار سال رهبر فرزانه انقلاب تاثیرگذار هستند و در استان نیز به این موضوع توجه شده است.
نماینده عالی دولت در استان ایلام گفت: به طور نمونه امروز در استان ایلام نزدیک به ۵ هزار خانوار مرزنشین در قالب تعاونی فعالیت دارند که تقویت این حوزه‌ها منجر به تثبیت مرزها شده و حتی از مهاجرت نیز جلوگیری می‌کند.
استاندار ایلام اضافه کرد: تقویت این حوزه باعث توسعه شهر و روستا می‌شود و نشاط اجتماعی را در روستاها ایجاد می‌کند، لذا باید در حوزه‌های گوناگون نفت، گاز و گردشگری نیز تعمیم یابد، استان ایلام ظرفیت‌های غنی و متنوعی در بخش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری دارد.
وی با بیان اینکه ایلام تنوع فراوانی برای سرمایه‌گذاری، اشتغال و کارآفرینی دارد، خاطرنشان کرد: عنایت به این ظرفیت‌ها و سهم اشتغال استان در سال گذشته کمتر از ۷ هزار نفر بود که این سهم به سه برابر افزایش یافت و به ۱۷ هزار نفر رسید که در مقیاس ملی ایلام رتبه اول را کسب کرد، علاوه بر این در طی این مدت تعداد ۱۰۶ واحد تولیدی تعطیل شده مجدد فعال و به چرخه تولید بازگشتند.


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط