یک‌شنبه 01 مهر 1403 - 22:58

کد خبر 67612

چهارشنبه 03 خرداد 1402 - 21:21:00


محموله صادراتی «ساینا S» با آپشن های اضافی در گمرک دیده شد


چرخان/ به تازگی، تصاویری منتشر شده که خبر از حضور محموله سایپا ساینا اس در یکی از گمرکات کشور می‌دهد. با نگاهی به ساینا اس ها، می‌توان فهمید که تفاوت‌هایی نسبت به نسخه پایه داشته و مجهز به رینگ‌های آلومینیومی هستند.

گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته موفق به صادرات حدود 1000 دستگاه از خودروهای ساینا اس و کوییک دنده ای به کشور ونزوئلا شد. همچنین بنا به سایر برنامه های صادراتی سایپا، گویا این گروه خودروسازی قصد دارد تا علاوه بر صادرات 2000 دستگاه دیگر به ونزوئلا، محصولاتش را به کشورهای دیگر هم عرضه کند. البته که مشخص نیست مقصد ساینا S های موجود در تصاویر، ونزوئلا است یا کشورهای دیگر…

لازم به ذکر است که قیمت نهایی کوییک در ونزوئلا 12 هزار و 75 دلار و قیمت ساینا اس، 15 هزار و 45 دلار اعلام شده است.

آخرین وضعیت خودروهای سایپا در ونزوئلا
اما همانطور که گفته شد، سایپا در مرحله اول، حدود 1000 خودرو به ونزوئلا صادر کرد. طی اخباری که اعلام کردیم، از این 1000 دستگاه، 532 دستگاه فروخته و تحویل مشتریان عادی شد و 100 دستگاه نیز به سازمان برق ونزوئلا واگذار شده است. همچنین گفته می‌شود که فروش محصولات سایپا در نمایندگی‌های وارد کننده ونزوئلایی آغاز شده است. در ماه‌های گذشته، فروش خودروها صرفا از محل درگاه های اینترنتی مجاز بود.

با اینکه وضعیت اقتصادی کشور ونزوئلا در حال بهبود است؛ اما به هرحال درآمد مردم در حدی نیست که بتوانند تا خودروها را به صورت نقدی خریداری کنند.

همین عامل، باعث شده تا بانک خزانه‌داری این کشور با اعطاء وام، در خریداری خودروهای ایرانی به مردم کمک کند.
بنا به تصاویر دریافتی از منابع ونزوئلایی، همچنان چند دستگاه از خودروهای سایپا در کنار 2000 دستگاه خودروهای صادراتی ایران خودرو در یکی از فرودگاه‌های ونزوئلا دپو شده‌اند.

خودروسازان ایرانی برنامه دارند تا در آینده نزدیک، با احیای خطوط مونتاژ ونیراتو، در این کارخانه، مونتاژ خودرو را آغاز کنند. لازم به ذکر است که ونیراتو با مشارکت شرکت ایدکو و موسسه ونزوئلائی کورپیونسا (وابسته به وزارت علوم، تکنولوژی و صنایع متوسط جمهوری بولیواری ونزوئلا) به منظور تولید انواع خودروهای سواری سمند‌ (با نام تجاری سنتارو) و سایپا 141 و 132 (با نام تجاری تورپیال) در سال 2006 میلادی در کشور ونزوئلا تاسیس گردیده است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط