چهارشنبه 07 آذر 1403 - 02:07

کد خبر 692054

جمعه 18 آبان 1403 - 12:15:00


اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره امتحانات نهایی


تسنیم/ وزیر آموزش و پرورش گفت: در طراحی امتحانات نهایی، میزان برخورداری دانش‌آموزان از آموزش‌های رسمی، معیار ارزشیابی قرار گرفته و طراحان سوال از مدارس دولتی و استان‌های مختلف کشور دعوت می‌شوند.
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش،  در پاسخ به این پرسش که آیا سطح سؤالات امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان مدارس دولتی عادی دشوار است، به‌ویژه به دلیل ضعف آموزش یا گاهی عدم توانمندی معلمان در تدریس، گفت: به عدم توانمندی معلمان در تدریس اعتقادی ندارم. آموزش و پرورش موظف است فرصت‌های برابر آموزشی را برای تحقق اهداف یاددهی و یادگیری در دوره‌های تحصیلی ایجاد کند.

وی افزود: در برنامه‌ریزی و برگزاری امتحانات نهایی به‌عنوان ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، به‌گونه‌ای عمل شده است که میزان برخورداری دانش‌آموزان از آموزش‌های رسمی در مناطق مختلف کشور، معیار ارزیابی قرار گیرد.

بیشتر بخوانیددلایل دشواری سؤالات امتحانات نهایی برای دانش‌آموزان چیست؟
وزیر آموزش و پرورش گفت: با دعوت از طراحان سؤال از مدارس دولتی در استان‌ها و مناطق مختلف و با استفاده از دستورالعمل‌های دقیق، سؤالات آزمون‌ها متناسب با آموزش و توانمندی همه سطوح دانش‌آموزان طراحی می‌شود.

کاظمی تصریح کرد: مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش هر سال این موضوع را بررسی می‌کند و عملکرد دانش‌آموزان با پراکندگی جغرافیایی مختلف در پاسخ به سؤالات آزمون‌های نهایی تحلیل می‌شود.

وی در پایان گفت: این تحلیل ابزار دقیقی برای ارزیابی فرصت‌های آموزشی و برنامه‌ریزی برای بهبود آن‌هاست.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط