دوشنبه 02 مهر 1403 - 08:52

کد خبر 69931

شنبه 06 خرداد 1402 - 08:01:00


مینی ون «کرایسلر پاسیفیکا اسپیدکور» با ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی شد!


پدال/ شرکت اسپیدکور از پروژه خبرساز خود یعنی مینی ون کرایسلر پاسیفیکا با ۱۵۱۴ اسب بخار قدرت رونمایی کرد. این هیولای عجیب به پیشرانه دوج دیمن مجهز شده است.

در فیلم‌های آمریکایی بابا یاگا لباسی تاکتیکی بر تن کرده، یک HK P30L با خود حمل می‌کند و پشت فرمان موستانگ مک ۱ مدل ۱۹۶۹ می‌نشیند و به نام جان ویک پاسخ می‌دهد؛ اما در فرهنگ مردم اسلاو او لباس ساده‌تری بر تن داشته و هاون بر دست تردد می‌کند و بیشتر در جنگل حضور دارد. احتمالاً این بابا یاگا کلبه خود در جنگل را با این پروژه جدید اسپیدکور معاوضه کرده است!

اسپیدکور به منظور گرامی داشت بابا یاگا یک مینی ون کرایسلر پاسیفیکا با پیشرانه دیمن را معرفی کرده است. تیونر یاد شده که در ویسکانسین آمریکا حضور دارد با هنرمندی به نام ابیملیک آرلانو همکاری داشته تا مینی ونی برای ترساندن کودکانی طراحی کنند که مادر خانواده را پشت فرمان خودرو عصبانی می‌کنند. البته پروژه موردبحث فقط به بحث طراحی محدود نمی‌شود و زیر پوست آن تغییرات عدیده‌ای رخ داده است. همان‌طور که گفته شد کرایسلر پاسیفیکا اسپیدکور از پیشرانه دیمن استفاده می‌کند. این نیروگاه آهنین در نسخه تولید محدود دوج چلنجر SRT دیمن ۱۷۰ قدرت ۱۰۲۵ اسب بخار را ارائه می‌کند اما اسپیدکور به این ارقام راضی نشده و با استفاده از پکیجی ویژه خروجی پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری را به ۱۵۱۴ اسب بخار رسانده است. این نیروی عظیم از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF راهی چرخ هایی می‌شود که با لاستیک‌های میشلن پوشانده شده‌اند.

از جمله ویژگی‌های بصری خودرو می‌توان به ورودی هوای روی کاپوت، جلوپنجره متفاوت و ورودی‌های هوای بزرگ‌تر برای تنفس بهتر پیشرانه اشاره کرد. قوس چرخ های جدید، چراغ‌های عقب تیره، خروجی اگزوز مرکزی و نشان‌های خاص روی بدنه جزو دیگر تغییرات بدنه مینی ون کرایسلر پاسیفیکا یاد شده هستند. نسخه استاندارد این خودرو ۲۹۶ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما پروژه اسپیدکور نه تنها بیش از ۵ برابر قوی‌تر شده بلکه پانل‌های بدنه فیبر کربنی نیز باعث کاهش وزن خودرو می‌شوند. نظر شما درباره این هیولای عجیب و ترسناک چیست؟


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط