پنج‌شنبه 01 آذر 1403 - 13:19

کد خبر 707526

پنج‌شنبه 01 آذر 1403 - 17:01:00


لوگوی جدید جگوار رونمایی شد


/ شرکت جگوار برای یک پوست‌اندازی کامل و آغاز فصلی جدید در تاریخ خود آماده می‌شود. با این پوست‌اندازی جگوار می‎خواهد آینده‌ای پایدارتر رقم زده و محصولاتش را فقط با پیشرانه برقی به فروش برساند.

خودروساز انگلستانی اولین ماحصل استراتژی جدید خود را در قالب یک مدل مفهومی به نمایش خواهد گذاشت. این کانسپت که «جگوار دیزاین ویژن» نام دارد، در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد. بر اساس اطلاعات اولیه این کانسپت پیش‌ نمایشی از یک سدان لوکس برقی است. اگر همه چیز طبق برنامه‌ ریزی‌ ها پیش برود، نسخه تولید انبوه این سدان برقی سال آینده وارد بازار می‌شود.
 
فلسفه و زبان طراحی جدید
هویت تازه جگوار بر مبنای فلسفه اعتقادی بنیان‌گذار این شرکت یعنی آقای سر ویلیام لایونز، شکل گرفته است. وی در یک اظهار نظر جالب گفته که «جگوار نباید کپی هیچ ‌چیز دیگری باشد». حالا این سخن به عنوان مبنایی برای بازآفرینی و آغاز فصل جدید جگوار استفاده شده است. هویت جدید جگوار با محوریت چهار عنصر خلق شده که عبارتند از:

Device Mark : لوگویی مینیمالیستی با تایپوگرافی خاص و طراحی متقارن.

Strikethrough : گرافیکی متشکل از خطوط افقی که در طراحی مدل‌های آتی جگوار استفاده خواهد شد.

Exuberant Colors : رنگ‌های زنده‌ای که ارتباط جگوار با هنر را نمایش می‌دهند.

 Makers Marks: شامل نماد قدیمی جگوار و مونوگرام جدیدی است که با حرف J طراحی شده است.

کانسپت Jaguar Design Vision
مدل مفهومی جدید جگوار نه‌تنها نشان‌دهنده زبان طراحی آینده این برند است، بلکه نوید تولید سه مدل تماماً برقی تا پیش از ۲۰۳۰ را می‌دهد. جگوار با این استراتژی می‌خواهد جایگاه خود در بازار خودروهای لوکس را پس گرفته و به یکی از پیشتازان خودروهای برقی اشرافی تبدیل شود. این کمپانی قبلاً اعلام کرده که به جای آئودی و ب ام و می‌خواهد با پورشه و بنتلی رقابت کند.

بازگشت به ارزش‌های اصیل 
پروفسور جری مک‌ گاورن مدیر بخش نوآوری جگوار اعتقاد دارد با تحولات موجود این برند به ریشه‌ها و ارزش‌هایی که در گذشته آن را محبوب کردند، باز می‌گردد. از دید آقای مک‌ گاورن، این ارزش‌ها با مخاطبین معاصر هماهنگ‌سازی می‌شوند، در نتیجه کمپانی برای آینده آمادگی بهتری پیدا می‌کند. وی افزوده با ورود به فصل جدید جگوار دوباره خواهد توانست زندگی مشتریان خود را غنی‌تر کند. راودن گلاور مدیرعامل جگوار نیز اقدامات پیش رو را یک «تنظیم مجدد کامل» توصیف کرده و گفته تیم مسئول در اجرای ایده‌ها باید «بی‌رحم» می‌بود.

جگوار برای آشنایی بیشتر مخاطبان و علاقه‌مندان خود با تحولات، نمایشگاه‌هایی را در میامی برگزار خواهد کرد که شامل آثار هنری هنرمندان نوظهور و نوآور خواهد بود. این هنرمندان فلسفه «کپی هیچ‌ چیز» را که اساس طراحی جگوار است، در آثار خود به نمایش می‌گذارند.

گفتنی است جگوار در شرایطی به ایجاد تحول و تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی تصمیم گرفته که استقبال از خودروهای برقی کاهش معناداری دارد. باید منتظر ماند و دید که آیا این تصمیم به نفع خودروساز باسابقه انگلستانی تمام خواهد شد و یا پیامدهای تلخی برای آن خواهد داشت.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط