شنبه 03 آذر 1403 - 16:54

کد خبر 709502

یک‌شنبه 04 آذر 1403 - 11:01:00


درگ آئودی RS7 پرفورمنس با لامبورگینی اوروس، یک روح در دو بدن!


پدال/ هرچند آئودی RS7 و لامبورگینی اوروس خودروهای متفاوتی به نظر می‌رسند اما هردو روی یک پلت‌فرم ساخته شده و از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند.

این دو ماشین به‌عنوان فرزندان امپراطوری گستردهٔ گروه فولکس‌واگن، روی پلت‌فرم MLB این گروه ساخته شده و هردو از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی این گروه استفاده می‌کنند که با نام EA825 شناخته می‌شود. نیروی موتور هم در هردو خودرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. با وجود این‌همه شباهت، در وزن و قدرت تفاوت‌هایی دیده می‌شود. RS7 که از نوع پرفورمنس است، ۶۳۰ اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که موتور EA825 در اوروس ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. از سوی دیگر، آئودی حدود ۱۳۰ کیلوگرم از شاسی‌بلند ایتالیایی سبک‌تر است درحالی‌که هردو خودرو ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارند.

با توجه به این اعداد و ارقام، آیا گاو خشمگین سنت آگاتا می‌تواند در ۴۰۰ متر کوپهٔ چهاردر انگولشتات را مغلوب کند؟ با شروع مسابقه، هرچند عملکرد خودروها بسیار به هم نزدیک بود ولی وزن بیشتر و آیرودینامیک ضعیف‌تر نهایتاً کار دست اوروس داد و باعث پیروزی آئودی با تایم ۱۱.۴ ثانیه شد درحالی‌که شاسی‌بلند ایتالیایی‌ها این کار را در ۱۱.۶ ثانیه انجام داد. در آزمایش‌های رولینگ شرایط برای لامبورگینی سخت‌تر شد و چه در حالت اتوماتیک و چه دستی و چه حالت رانندگی اسپرت و چه راحت، نتوانست به RS7 نزدیک شود. بدترین نتیجه برای اوروس اما در آزمایش ترمز رقم خورد یعنی جای که با اختلاف زیادی نسبت به آئودی متوقف شد.

البته اوروس حاضر در این رقابت از نسخهٔ اولیه بود و اگر نسخه‌های پرفورمانته با ۶۶۶ اسب بخار قدرت یا SE پلاگین‌هیبریدی با ۸۰۰ اسب بخار قدرت در برابر آئودی قرار می‌گرفتند شرایط تغییر می‌کرد. در حال حاضر، اوروس فقط در نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی SE تولید می‌شود درحالی‌که جانشین RS7 هم پلاگین‌هیبریدی خواهد بود و به‌احتمال‌زیاد از همان قوای محرکهٔ اوروس SE استفاده خواهد کرد تا اشتراکات این دو ماشین همچنان ادامه داشته باشد.

مشخصات فنی


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط