دوشنبه 02 مهر 1403 - 12:44

کد خبر 71007

یک‌شنبه 07 خرداد 1402 - 09:55:00


جزئیات جدید از عرضه تارا V3 و V4


آخرین خودرو/ دو نسخه V3 و V4 نمونه های جدید و ارتقا یافته از تارا محسوب می شوند که قرار است به زودی به بازار بیایند و حالا جزئیات جدیدی از عرضه این دو خودرو مشخص شده است.
طی هفته های اخیر مخاطبین رسانه آخرین خودرو بارها از زمان و جزئیات عرضه تارا V3 و V4 از ما پرسیده اند و حالا پیگیری های ما جزئیات جدیدی از عرضه این دو نسخه را مشخص کرده است. بر اساس گفته های یک منبع آگاه در ایران خودرو، عرضه تارا V4 حدودا سه ماه آینده انجام خواهد شد و نسخه جدید تارا اتوماتیک اواخر تابستان به بازار خواهد آمد. اما عرضه نسخه V3 کمی بعد از آن انجام می شود و احتمالا اوایل پاییز سال جاری نسخه جدید تارا دنده ای را در بازار خواهیم دید. علت اختلاف زمانی در عرضه V3 این است که برای این نسخه گیربکس جدید 6 دنده دستی جایگزین شده و شناسه فنی جدید برای این محصول تعریف می شود. بر همین اساس استاندارد ها و تست های این نسخه از تارا زمانبر خواهد بود و به همین دلیل این نسخه کمی دیرتر از V4 عرضه می شود. 

نکته مهم دیگر این است که ایران خودرو با تولید نسخه های V3 و V4 تولید نسخه های V1 و V2 را متوقف نمی کند. یعنی روند تولید دو نسخه جدید همزمان با نسخه های قبلی ادامه خواهد داشت و احتمالا شرایط فروش های جدیدی برای عرضه این دو نسخه در نظر گرفته می شود. در روزهای اخیر مخاطبین آخرین خودرو بارها این سوال را مطرح کرده اند که آیا تاراهای ثبت نامی V3 و V4 خواهند بود؟ در جواب به این عزیزان باید گفت که با توجه به ادامه روند تولید نسخه های فعلی، جایگزینی نسخه های جدید برای تحویل محتمل نیست و این دسته از مشتریان همان نسخه های V1 و V2 را تحویل خواهند گرفت.
مشخصات و تغییرات در تارا دنده ای V3
تارا V3 همانند نسخه V1 مجهز به پیشرانه TU5 پلاس است که توان تولید نهایت قدرت 113 اسب بخار و نهایت گشتاور 144 نیوتن متر را دارد. قدرت برخلاف نسخه V1 (5سرعته دستی)، بوسیله جعبه دنده 6 سرعته دستی به چرخ های جلو می رسد. در این خودرو گرافیک چراغ های عقب تغییر می کند و سانروف اضافه می شود. همچنین دوربین پارک عقب را در نسخه V3 خواهیم داشت و سنسور نور و باران به امکانات اضافه شده اند. در نسخه V3 زیر آرنجی های جلو و عقب را داربم و دکمه های شیشه بالابر از وسط به روی در ها انتقال داده شده اند تا ضعف های طراحی داخلی برطرف شوند. علاوه بر این آنتن کوسه ای، شیشه های عقب دودی، آینه های تاشو برقی، استارت دکمه ای، آبگیر کروکی شیشه ها، دستگیره های کرومی و چراغ خوشامدگویی زیر درهای جلو به این نسخه اضافه شده است. 

مشخصات و تغییرات در تارا اتوماتیک V4

در بحث مشخصات فنی تفاوتی بین این نسخه با نسخه V2 دیده نمی شود. یعنی زیر کاپوت همان پیشرانه TU5 پلاس را با جعبه دنده سرعته AT ساخت DAE را داریم. اما در بحث امکانات و آپشن ها تغییرات زیادی دیده می شود. در نسخه V4 گرافیک چراغ های عقب تغییر کرده و صندلی راننده و شاگرد تماما برقی شده اند. صندلی های جلو مجهز به گرمکن هستند و دکمه های شیشه بالابر از کنسول میانی به روی درها منتقل شده اند. آنتن کوسه ای، سنسور حرکت پا برای بازشو در صندوق عقب و چراغ خوشامدگویی زیر درهای جلو دیگر امکانات اضافه در این نسخه نسبت به تارا اتوماتیک فعلی هستند.

 نویسنده : محمدرضا پاداش


پربیننده ترین

آخرین اخبار


سایر اخبار مرتبط