جمعه 30 شهریور 1403 - 11:59

کد خبر 7333

چهارشنبه 09 فروردین 1402 - 18:21:00


«تیگارد X35» در بازار آزاد قیمت گذاری شد


اسب بخار/ با آغاز تحویل تیگارد X35 به مشتریان، قیمت گذاری این کراس اوور چینی در بازار آزاد توسط دلالان انجام شده است. با وجود نیمه تعطیل بودن بازار خودرو، شاهد هستیم که برخی نمایشگاه داران برای نمونه پلاک شده این کراس اوور مونتاژی سانیار موتور قیمت های قابل توجهی را اعلام می کنند.

پیش از آغاز سال جدید شرکت سانیار موتور فروش رسمی تیگارد X35 را با قیمت یک میلیارد و ۴۹ میلیون تومان آغاز کرد. در حال حاضر تعدادی از این کراس اوور چینی و مونتاژی با مدل ۱۴۰۱ و تعدادی هم با مدل ۱۴۰۲ به بازار خودرو رسیده اند. با توجه به آگهی های فروش درج شده برای تیگارد X35 می بینیم که دلالان قیمتی در محدوده یک میلیارد و ۶۰۰ تا یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان را برای این خودرو در نظر گرفته اند. البته باید گفت که هنوز معامله ای برای این خودرو در بازار آزاد ثبت نشده و فعلاً مشخص نیست که تیگارد X35 با چه قیمت نهایی در بازار آزاد معامله می شود. در حال حاضر شرکت سانیار موتور رنگ های سفید و مشکی این کراس اوور مونتاژی را به مشتریان خود تحویل داده و تردد این خودروی جدید در جاده های کشور آغاز شده است.

نام خودروقیمت مصوب (تومان)قیمت بازار آزاد (تومان)
تیگارد X35۱.۰۴۹.۰۰۰.۰۰۰۱.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تا ۱.۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰

تیگارد X35 سانیار موتور که در جایگاه یک کراس اوور جمع و جور قرار می گیرد، به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژر مجهز است و می تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده اتوماتیک CVT هم وظیفه دارد تا توان این پیشرانه را به چرخ های جلوی X35 برساند. برای جعبه دنده این خودرو حالت تعویض دنده مصنوعی ۶ سرعته و اسپرت درنظر گرفته شده و با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی بایک، این کراس اوور مصرف سوخت ترکیبی ۷.۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد. فاصله محوری تیگارد X35 دو متر و ۷۵ سانتی متر اعلام شده است و این عدد نشان می دهد که خودرو از نظر ابعاد شباهت زیادی به سایر رقبای چینی خود مانند جک S3، چانگان CS35، هایما S5 و… دارد.

تیگارد ایکس ۳۵ در جایگاه یک کراس اوور اقتصادی و چینی به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، دو کیسه هوا، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری، تهویه الکتریکی دستی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، سنسور باد تایرها، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و… مجهز است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط