سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 01:03

کد خبر 74080

سه‌شنبه 09 خرداد 1402 - 09:01:00


تصاویر جاسوسی از فیس‌لیفت «پورشه تایکان» با پیشرانه قوی‌تر


پدال/ یک پروتوتایپ از فیس‌لیفت پورشه تایکان در حال آزمایش در نوربرگ‌رینگ با بال عقب جدید دیده شده که نشان از ساخت نسخه‌ای اسپرت‌تر و قوی‌تر دارد.

سال ۲۰۲۲ از لحاظ فروش برای تایکان سال خوبی نبود زیرا فروش کلی آن با ۱۶ درصد کاهش به ۳۴,۸۰۱ دستگاه رسید. پورشه تقصیر را بر گردن مشکلات زنجیرهٔ تأمین قطعات انداخته زیرا دسترسی به برخی قطعات در طول سال سخت بوده است. بااین‌حال، شرایط در سه‌ماههٔ اول سال جاری هم خیلی بهتر نشده و فروش سدان الکتریکی تایکان ۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته و به ۹,۱۵۲ دستگاه رسیده است.

در همین حال، فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای تایکان هم‌اکنون در حال آزمایش است تا شاید بتواند اوضاع فروش را بهتر کند. جاسوسان عکاس یک پروتوتایپ از این خودرو را در پیست نوربرگ‌رینگ شکار کرده‌اند که تغییرات ظاهری آن زیر استتارهای هوشمندانه‌ای پنهان شده است. نمی‌توان دید در سپر جلوی تایکان چه اتفاقی افتاده زیرا قطعات پلاستیکی مشکی‌رنگی روی آن چسبانده شده تا طراحی جدید را پنهان کند.

بااین‌حال، در داخل چراغ‌های جلو به‌وضوح می‌توان نوشتهٔ HD Matrix را دید که نشان‌دهندهٔ تجهیز تایکان به تکنولوژی جدیدی است که به‌عنوان یک آپشن سفارشی برای فیس‌لیفت کاین ارائه شد. در هر چراغ جلو با این تکنولوژی بیش از ۳۲ هزار پیکسل وجود خواهد داشت و روشنایی به‌طور خودکار به بیش از هزار شیوهٔ مختلف تنظیم می‌شود. در عقب خودرو چیزی که بیش از همه جلب‌توجه می‌کند یک اسپویلر نه‌چندان بزرگ است. احتمالاً این اسپویلر برای یک نسخهٔ اسپرت در نظر گرفته شده است. بااین‌حال، مثل سپر جلو، در عقب هم گوشه‌های سپر پنهان شده است.

عکاسان از داخل تایکان فیس‌لیفت هم تصویری گرفته‌اند که امکان مشاهدهٔ تغییرات داخلی را فراهم می‌کند. به نظر می‌رسد در اینجا داشبورد کمی اصلاح شده باشد. قسمت بالای صفحه آمپر دیجیتالی با یک قاب پلاستیکی پوشیده شده و خوشبختانه دیگر مثل قبل آن حالت بیرون زده را نشان نمی‌دهد. در کل کابین به‌طور سخاوتمندانه‌ای از آلکانترا و چرم مشکی استفاده شده و روی کنسول مرکزی هم یک جا لیوانی جلوتر از فلاسکی با برند پورشه دیده می‌شود. هنوز نمی‌دانیم پورشه ابتدا فیس‌لیفت پانامرا را معرفی خواهد کرد یا تایکان را اما انتظار می‌رود یکی از آن‌ها در نیمهٔ دوم امسال رونمایی شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط