چهارشنبه 19 دی 1403 - 13:42

کد خبر 762008

چهارشنبه 19 دی 1403 - 21:01:00


لامبورگینی و مهندسی معکوس از روی هیوندای آیونیک ۵ نسخه N؟


/ لامبورگینی برای عرضه اولین خودروی تمام الکتریکی خود آماده می‌شود. نکته عجیب و تأمل‌ برانگیز اینکه با وجود سابقه بسیار طولانی در ساخت انواع مدل‌های اسپرت و سوپر اسپرت و دارا بودن جمعی از برترین مهندسان جهان خودرو، ظاهراً این شرکت یک دستگاه هیوندای آیونیک ۵ نسخه N را الگویی برای توسعه مدل برقی خود قرار داده است.

در ویدئویی که اخیراً یک یوتیوبر منتشر کرده، تردد این خودروی کره‌ای در محوطه کارخانه لامبورگینی حاشیه‌ساز شده و این شائبه را ایجاد کرده که کمپانی معروف ایتالیایی به دنبال کشف اسرار و رمز و رازهای محصول پر سر و صدای کره‌ای‌هاست.
 
مشخصات هیوندای آیونیک ۵ نسخه N
هیوندای آیونیک ۵ نسخهN از یک پیشرانه برقی بسیار قدرتمند سود می‌برد. این پیشرانه دو موتوره در مجموع ۶۴۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و عملکرد شگفت‌انگیز آن در سناریوهای مختلف تحسین بسیاری از کارشناسان را در پی داشته است. در کنار شتاب بسیار بالا، این خودرو از نظر تجربه رانندگی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. به همین دلیل، به نظر می‌رسد لامبورگینی در حال بررسی دقیق این مدل برای یادگیری نکات کلیدی است که می‌تواند به بهبود عملکرد نخستین خودروی الکتریکی این برند کمک کند.

نگاهی به اولین خودروی برقی لامبورگینی
لامبورگینی قصد دارد با سوپر اتومبیل برقی لانزادور وارد بازار مدل‌های الکتریکی شود. در ابتدا این خودروهای چهار نفره در سال ۲۰۲۸ وارد بازار شود. اما تحولات بازار و افت میزان استقبال از مدل‌های برقی باعث شد لامبورگینی در تصمیم خود تجدید نظر کند. اگر تغییر دیگری در استراتژی‌های کمپانی رخ ندهد، لانزاداور در سال ۲۰۲۹ وارد بازار خواهد شد.

به گفته استفان وینکلمان مدیرعامل لامبورگینی، اولین خودروی برقی کمپانی باید همچنان همان احساسی را به راننده منتقل کند که مدل‌های بنزنی این برند ارائه می‌دهند. وی در اظهارنظری جالب در این باره گفته یک لامبورگینی با احساسی که در هنگام رانندگی ایجاد می‌کند، تعریف می‌شود.

رقابت لامبورگینی در دنیای سوپراسپرت‌های الکتریکی
در حال حاضر خودروهایی مانند تسلا مدل S نسخه پلَد و لوسید ایر نسخه سفایر از نظر شتاب وارد قلمروی ابرخودروها شده‌اند. اما شتاب بالا تمام ماجرا نیست و لامبورگینی به خوبی می‌داند که نمایش بهترین عملکرد در خط مستقیم برای جذب مشتری کفایت نمی‌کند. این خودروساز ایتالیایی به دنبال ارائه خودرویی است که علاوه بر عملکرد فوق‌العاده، حس و هیجان رانندگی خاصی را به راننده منتقل کند.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط