چهارشنبه 26 دی 1403 - 19:05

کد خبر 771396

پنج‌شنبه 27 دی 1403 - 15:01:00


آشنایی با لامبورگینی روئلتو منصوری/ سوپرکار 1000 اسب بخاری با کسی شوخی ندارد!


خودرو نویس/ شرکت منصوری، روئلتو خود را با بدنه فیبر کربن، چرخ‌های آلیاژی، تودوزیی سفارشی و پیشرانه V12 عرضه می‌کند. حداکثر قدرت سیستم هیبریدی این خودرو به ۸۶۸ اسب بخار و خروجی قدرت ترکیبی آن تا ۱۰۵۵ اسب بخار می‌رسد.

به سختی می‌توان تصور کرد که کسی به لامبورگینی روئلتو نگاه کند و بگوید: «این خودرو به توجه و تجهیزات لوکس بیشتری نیاز دارد.» با این وجود شرکت منصوری که هرگز از اضافه کردن ترکیب منحصر به فرد فیبرکربن و انجام شلوغ‌کاری روی هر وسیله‌ای که سوار بر چرخ است ابایی ندارد، دقیقا همین کار را انجام داده است.

با پروژه جدید این شرکت یعنی لامبورگینی روئلتو منصوری که Mansory Initiate نام دارد، آشنا شوید. اولین تلاش این تیونر در سیستم هیبریدی V12 که با خطوط تیزتر، افزایش قدرت و حجم زیادی فیبر کربن تکمیل شده است.

لامبورگینی روئلتو منصوری با طراحی افراطی و جذاب خود، به عنوان ادامه‌ای بر پروژه‌های منصوری کاربونادو و کابررا محسوب می‌شود، اما با این حال طراحی ملایم‌تر و حتی شاید محدودتری نسبت به آن دو پروژه دارد. بدنه فیبرکربن آن خیلی از خود لامبورگینی روئلتو استاندارد و تهاجمی فاصله نمی‌گیرد، بلکه فقط لبه‌های تیز و زوایای دراماتیک را اغراق می‌کند و تضمین می‌دهد که از هر زاویه و فاصله‌ای، خودنمایی خواهد کرد.

طراحی لامبورگینی روئلتو منصوری؛ منحصر به فرد و بی همتا
در قسمت جلو، لامبورگینی روئلتو منصوری دارای یک کاپوت مجهز به یک تهویه است که کاملا از فیبرکربن ساخته و با یک اسپلیتر تیزتر و افزونه‌های سپر همراه شده است. کناره‌های بازطراحی‌شده دارای تهویه‌ها و پره‌های یکپارچه هستند و یک عنصر تزئینی جدید بر روی ورودی‌های خنک‌کننده به شکل Z دیده می‌شود.

اما نقطه اوج طراحی لامبورگینی روئلتو منصوری باید دیفیوزر آن باشد. این قطعه آن قدر بزرگ و تهاجمی است که به نظر می‌رسد از یک نمونه اولیه برای مدل احتمالی Revuelto SVJ از آینده دزدیده شده است! برای اطمینان از اینکه بدانید باید برای این شگفتی از چه کسی تشکر کنید، یک نشان زرد روشن Mansory دقیقا روی آن قرار گرفته است. در نهایت، یک افزونه اسپویلر سفارشی و پوشش موتور با همان روکش فیبرکربنی نمایان وجود دارد.

منصوری لامبورگینی روئلتو یا همان Mansory Initiate بر روی مجموعه‌ای جدید از چرخ‌های FV.10 سبک‌وزن و آلیاژی 10 پره و قطرهای ۲۱ اینچ در جلو و ۲۲ اینچ در عقب سوار می‌شود. چرخ‌ها با لاستیک‌های چسبنده‌ای که در جلو 265/30 ZR21 و در عقب 355/25 ZR22 اندازه دارند، تجهیز شده‌اند.

در فضای داخلی منصوری لامبورگینی روئلتو منصوری، این تیونر معروف به وعده معمول و همیشگی خود یعنی «اگر بتوانید آن را تصور کنید، ما آن را خواهیم بافت.» ادامه می‌دهد. نمونه به نمایش گذاشته‌شده دارای چرم و جیر با تزیینات طلایی روی صندلی‌ها، دوخت‌ها و نشان‌ها است و همچنان، امکان سفارشی‌سازی بیشتر تودوزی و حذف و اضافه کردن عناصر شخصی‌سازی دیگر وجود دارد.

قدرت و مشخصات فنی روئلتو جدید
موتور ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی روئلتو منصوری در مقایسه با نسخه استاندارد این خودرو، ۵۴ اسب بخار و ۳۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند. بدین ترتیب، قدرت خروجی این موتور اکنون به ۸۶۸ اسب بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن‌متر رسیده است. دو موتور الکتریکی سیستم پیشرانه هیبریدی همچنان بدون تغییر باقی مانده‌اند و به قدرت خروجی ترکیبی خودرو که ۱۰۵۵ اسب بخار است، کمک می‌کنند.

بهبودهای فنی لامبورگینی روئلتو این شرکت، کوچک اما قابل احترام هستند. زمان موردنیاز برای طی کردن شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۲.۴ ثانیه کاهش یافته که در مقایسه با نسخه استاندارد لامبورگینی روئلتو، بهبود ۰.۱ ثانیه‌ای را نشان می‌دهد.

حداکثر سرعت خودرو نیز به ۳۵۴ کیلومتر در ساعت می‌رسد. منصوری معتقد است که قدرت اضافی موتور، تفاوت قابل توجهی ایجاد خواهد کرد، اما خریداران لامبورگینی روئلتو منصوری احتمالا بیشتر از هر چیزی به ظاهر جذاب و تجهیزات لوکس آن افتخار خواهند کرد.

هیچ اطلاعاتی در مورد قیمت نهایی لامبورگینی روئلتو جدید وجود ندارد، اما با این حجم از فیبرکربن، ارتقای فنی موتور و تزئینات و تغییرات جزئی دیگر، می‌توان مطمئن بود که برچسب قیمت این پروژه قطعا و با هیچ تعریف و استانداردی، ارزان نخواهد بود. با توجه به سابقه منصوری، بعید نیست که در آینده نیز شاهد پروژه‌های حتی افراطی‌تر و خشن‌تر از لامبورگینی روئلتو باشیم.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط