پنج‌شنبه 27 دی 1403 - 10:12

کد خبر 772410

پنج‌شنبه 27 دی 1403 - 09:01:00


افت فروش BMW


دنیای اقتصاد/ فروش خودروهای BMWدر سال ۲۰۲۴ کاهش یافت. دلیل اصلی این کاهش، یک فراخوان پرهزینه بود که به فروش این شرکت در بازار چین آسیب زد. به گزارش «ایسنا»، این موضوع برای تمام خودروسازان آلمانی ضربه سختی به شمار می‌‌‌رود.
 
طبق گزارش رسمی، فروش کل گروه BMW که شامل خودروهای مینی و رولز رویس هم می‌شود، با کاهشی ۴ درصدی به دو میلیون و ۴۵۰ ‌هزار دستگاه رسید. در ماه سپتامبر، شرکت BMW به دلیل مشکل فنی در سیستم ترمز، ناچار شد بیش از یک و نیم میلیون خودرو را فراخوان کند. این فراخوان گسترده نه تنها به تحویل خودرو در بازار چین لطمه زد، بلکه باعث شد شرکت در پیش‌بینی‌‌‌های آینده خود نیز تجدیدنظر کند.

در بازار سهام، ارزش سهام BMW پیش از انتشار گزارش فروش، ۱.۴‌درصد افت کرده بود. پس از انتشار گزارش، با وجود بهبود نسبی، همچنان یک‌درصد کاهش را نشان می‌‌‌داد.

خودروسازان آلمانی در بازار چین، که بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان به شمار می‌رود، با چالش جدی روبه‌رو هستند. مصرف‌کنندگان چینی روز‌به‌روز بیشتر به سمت خودروهای ساخت داخل، مانند بی‌‌‌وای‌‌‌دی، گرایش پیدا می‌کنند. این خودروسازان در اروپا نیز با مشکل روبه‌رو شده‌‌‌اند، زیرا چند کشور یارانه‌‌‌های خرید خودروهای برقی را کاهش داده‌‌‌اند و این موضوع تقاضا را پایین آورده است.بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت آئودی اعلام کرده که تحویل خودروهایش در سال ۲۰۲۴ با کاهشی ۱۲ درصدی به یک میلیون و ۶۷۰‌هزار دستگاه رسیده است. دلیل این کاهش، رقابت فشرده در بازارهای اروپا و چین و همچنین کم شدن تقاضا برای خودروهای برقی عنوان شده است. پورشه نیز گزارش داده که تحویل خودروهایش در بازار چین با افت ۲۸ درصدی مواجه شده است، هرچند فروش کلی این شرکت در سه‌ماه چهارم سال روند رو به بهبودی داشته است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط