سه‌شنبه 02 مرداد 1403 - 21:17

کد خبر 77334

پنج‌شنبه 11 خرداد 1402 - 17:00:00


لندکروزر یا ۲۰۶؟ / مقایسه جالب "آخرین‌خودرو" به بهانه سخنان جنجالی میرسلیم


آخرین خودرو/ در قسمت جدید مجموعه برنامه های بررسی خودرو در رسانه «آخرین خودرو» به سراغ تویوتا لندکروزر اتاق 300 یا همان J300 رفته ایم. 


بازار

تویوتا لندکروزر اتاق 300 که کد فنی J300 را دارد، در اواخر سال 2021 معرفی شد. این خودرو ابتدا به بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس آمد و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. در تولید لندکروزر نسل جدید از فرایندهای مونتاژی به روز بهره برده شده و ساختار پلتفرم TNGA تویوتا در آن رعایت شده است. در حال حاضر برای خرید این شاسی بلند ژاپنی در تمام بازارها، صف خرید وجود دارد و در صورتی که مشتری نسخه ای بر اساس سفارش خود را بخواهد، باید حداقل سه ماه در نوبت باشد. 

تویوتا لندکروزر J300 با سه پیشرانه به بازار جهانی عرضه شده است. در این برنامه آخرین خودرو به سراغ تیپ GX-R با پیشرانه 4 لیتری تنفس طبیعی 1GR-RE رفته ایم. این پیشرانه قدرت 271 اسب بخار را با گشتاور 377 نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT توان را به چرخ های جلو و عقب این SUV می رساند.

در حال حاضر به خاطر ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی سی، امکان حضور تویوتا لندکروزر اتاق 300 پلاک ملی وجود ندارد و برای همین نمونه های این SUV در ایران با پلاک های دیپلمات و گذر موقت تردد می کنند. البته در صورتی که عمر لندکروزرهای اتاق 300 دیپلمات به فراتر از 3 سال برسد، امکان شماره گذاری آن ها با پلاک ملی فراهم می شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط