جمعه 13 مهر 1403 - 06:55

کد خبر 77346

پنج‌شنبه 11 خرداد 1402 - 16:32:06


خلیلی: تیم‌هایی که قهرمان نمی‌شوند حاشیه درست می‌کنند


فوتبالی/قهرمانی شب گذشته پرسپولیس در فینال جام حذفی باعث شد که به سراغ یکی از بهترین های باشگاه پرسپولیس و مدیر آکادمی این باشگاه برویم و نظر این پیشکسوت را در مورد بازی فینال بپرسیم.
 محسن خلیلی مدیر آکادمی پرسپولیس پس از قهرمانی این تیم در جام حذفی به سوالات خبرنگار فوتبالی پاسخ داد.
*اولین سوال را از کسب عنوان دومین قهرمانی پرسپولیس بپرسیم بازی چطور بود؟
 اول از همه به هواداران پرسپولیس تبریک می گویم. تبریک به کادر فنی، مدیریتی و بچه ها، باشگاه پرسپولیس و کارکنان ورزشگاه کاظمی که همگی زحمات زیادی کشیدند. پرسپولیس در بازی فینال در اکثر زمان سوار بر میدان و شایسته قهرمانی بود. هم از لحاظ بدنی و هم تاکتیکی و فردی از کیفیت بالاتری نسبت به استقلال برخوردار بود تا جایی که بعد گل استقلال، استقلال هم بر این باور نبود که می تواند پرسپولیس را شکست بدهد.
* یکی از حواشی بازی دیشب واکنش های ساپینتو بود، در واقع بهتره بگوییم واکنش های معروفش. ساپینتو را چطور می‌بینید؟
هر مربی در هر جای دنیا واکنش‌های خاص خودش را دارد. به نظر من باشگاهها وقتی به گذشته مربی برگردند مشخص می شود که چه جور هستند و ساپینتو حتما از لحاظ فنی خوب بوده که انتخاب شده است. زمانی که حاشیه بیشتر باشد کیفیت کمتر می‌شود.

* در دربی قبل شوخی بیرانوند و خوشحالی اش حاشیه ساز شد تا جایی که واکنش های زیادی را از طرف استقلالی ها داشت و باعث ناراحتی شان شد
بیرانوند از این شوخی پشیمان بود و عذرخواهی هم کرد. علیرضا در دلش چیزی نیست و واکنشش در آن زمان کنترل شده نبود و از این بابت بعد بازی دیشب معذرت خواهی کرد که از طریق تلویزیون هم پخش شد و با این عذرخواهی باید حواشی این خوشحالی خاتمه پیدا کند. با این حواشی که برای شوخی بیرانوند درست کردند خواستند تمرکز پرسپولیس را به هم بزنند اما پرسپولیسی ها هم‌دل تر شدند.
*عملکرد یحیی گل محمدی را در پرسپولیس چطور ارزیابی می‌کنید؟
یحیی زحمات زیادی کشیده است. علی‌رغم احترامی که برای مربی های دیگر قایل هستم یحیی بهترین مربی‌ای هست که در کشور فعالیت می‌کند. یک سال دیگر قرارداد دارد و با برنامه ریزی خوبی که داشته توانسته موفق باشد.
*از آنجایی که محسن خلیلی مدیر آکادمی پرسپولیس هست بی‌جا نیست که خبری از آکادمی و فعالیت‌هایش بگیریم.
ما از اردیبهشت تمرین داریم. خیلی خوب پیش می‌رویم. ۱۵ - ۱۰ هزار نفر را ارزیابی کرده ایم. بازیکنان از تمام نقاط ایران را جذب کردیم. در دراز مدت بازی سازی کردیم و طوری کار کردیم که پول زیادی برای بازیکن ندهیم. باشگاه برنامه‌ریزی بلند مدت دارد. به آکادمی امید داریم. سال گذشته ما از آکادمی یک نماینده در تیم ملی نوجوانان داشتیم و سه نماینده در تیم ملی جوانان. ۷ بازیکن به تیم بزرگسال دادیم که دو تا از آنها با تیم پرسپولیس به میدان رفتند. گلر امیدمان گلر سوم (بعد از گوهری) عملکرد خوبی داشت.
* تا اواخر لیگ، کورس قهرمانی و رقابت سختی بین سه تیم برقرار بود لیگ امسال را چطور دیدید؟
در لیگ امسال اتفاقات خوبی افتاد و هواداران خوشحال بودند که کیفیت لیگ بالا رفته است . سه تیم ( پرسپولیس، سپاهان و استقلال) در کورس قهرمانی بودند و لیگ را جذاب کرده بودند و هیجانش تا هفته آخر برقرار بود. امیدوارم لیگ پویایی داشته باشیم و از بازی‌های خسته کننده دیگر خلاص شویم.
* سوال آخر را از حواشی زیادی که برای قهرمانی پرسپولیس درست شد بپرسیم.
متاسفانه تیم‌هایی که قهرمان نمی‌شوند و نتیجه نمی‌گیرند حاشیه درست می‌کنند و اکثر این حواشی را پیج‌های هواداری درست می کنند. مدیران و مربیان نباید وارد حاشیه شوند که بتوانند نتیجه بهتری بگیرند. تفکر لازم باعث نتیجه بهتر می شود.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط