سه‌شنبه 02 بهمن 1403 - 17:05

کد خبر 778922

سه‌شنبه 02 بهمن 1403 - 12:12:29


سالانه ۲ هزار دانش‌آموز کردستانی به مراکز سنجش مراجعه می‌کنند


ایرنا/ رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: سالانه بیش از ۲ هزار دانش آموز ابتدایی دارای اختلالات یادگیری برای انجام فرآیند غربالگری به مراکز جامع سنجش مراجعه می کنند.

طالب محمدی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اظهار کرد: در حال حاضر ۲۱ مرکز جامع سنجش در استان فعال است که فرآیند غربالگری، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز را به دانش آموزان جامعه هدف دوره ابتدایی در سطح استان ارائه می‌دهند.
وی با بیان اینکه این مراکز در حال حاضر، پایگاه اصلی و کلینیک تخصصی آموزش و پرورش هستند، گفت: مخاطبان این مراکز نه فقط آموزش و پرورش استثنایی بلکه کل جامعه آموزشی را در بر می گیرد.
برگزاری جشنواره تولیدات نرم افزاری و سخت افزاری
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در ادامه به برگزاری جشنواره تولیدات نرم افزاری و سخت افزاری (دست ساخته های معلمان و متخصصان) در استان اشاره کرد و افزود: این جشنواره در حوزه مداخلات ویژه یادگیری و دانش آموزان دیرآموز در آموزش و پرورش استثنایی کردستان برگزار می شود.
طالب محمدی اظهار کرد: این جشنواره در راستای ارتقا کیفیت ارائه خدمات تشخیصی، توانبخشی و آموزشی به دانش آموزان گروه هدف توسط سازمان آموزش وپرورش استثنایی و با همکاری اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مازندران در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: علاقه مندان تا هفته دوم اسفند ماه جاری فرصت دارند آثار خود در محورهای دست ساخته ها، تولید ابزارهای آموزشی و توانبخشی وتولیدات نرم افزاری، محیط برنامه نویسی (سیستم عامل اندروید و ویندوز) را به واحد تشخیص اداره آموزش وپرورش استثنایی استان ارسال کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: تمام معلمان شاغل در وزارت آموزش و پرورش، گفتار درمانگران، کاردرمانگران، شنوایی شناسان، بینایی سنجان، مشاوران، اساتید و دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور، پژوهشگران، مخترعین فعال در حوزه اختلال یادگیری و نیازمند توجه خاص(دیرآموز) می توانند در این جشنواره شرکت کنند.
وی با بیان اینکه هر شرکت کننده مجاز به ارسال یک اثر خلاقانه فردی و یا گروهی است، افزود: آثار تولیدی باید دارای فایل شناسه اثر باشد و از تولیدات شرکت های خصوصی در تولید آنها استفاده نشده باشد.
محمدی تسهیل و تنوع بخشی به امر آموزش، عملی کردن فرآیند یاددهی یادگیری وخارج کردن آن از حالت انتزاعی و هم افزایی بیشتر در استفاده از توانمندی‌های معلمان را از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره اعلام کرد.
وی با تأکید بر اهمیت مفید و اثربخش بودن بکارگیری روش‌های نوین آموزش برپایه پیشرفت‌های علمی و عملی اظهار کرد: تنوع بخشی و به‌روز آوری نرم افزارها و تولیدات سخت افزاری (دست سازه های خلاقانه) در ارائه خدمات به این دانش آموزان بسیار تأثیر گذار است.


پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط