سه‌شنبه 03 مهر 1403 - 18:55

کد خبر 78406

شنبه 13 خرداد 1402 - 09:01:00


حراج «فراری انزو» فرناندو آلونسو با قیمتی بیش از ۵ میلیون دلار!


پدال/ فراری انزوی فرناندو آلونسو با کارکرد ۴,۸۰۰ کیلومتر به حراج گذاشته خواهد شد. این اولین انزوی تولیدی محسوب می‌شود و می‌تواند گران‌ترین نمونهٔ این خودرو لقب گیرد.

فراری انزوی متعلق به فرناندو آلونسو طی دوازده ماه آینده به حراج گذاشته خواهد شد و ممکن است با قیمت ۵ میلیون یورو فروخته شود که آن را به ارزشمندترین انزوی تاریخ تبدیل خواهد کرد. این خودرو علاوه بر اینکه مالک مشهوری دارد، اولین فراری انزوی تولیدی هم محسوب می‌شود و این هم به ارزش آن اضافه می‌کند. علاوه بر این، خودروی موردبحث تنها ۴,۸۰۰ کیلومتر کارکرده است و در شرایطی عالی قرار دارد. با وجود این ویژگی‌های چشمگیر، مشخص نیست که چرا آلونسو تصمیم گرفته این سوپرکار ایتالیایی را بفروشد.

این خودرو توسط شرکت «حراج خودروی موناکو» همراه با ۴۱ فراری دیگر به فروش خواهد رسید. متأسفانه، شرکت حراجی مذکور جزئیات بسیار کمی در مورد انزوی آلونسو منتشر کرده و صرفاً می‌دانیم که این خودرو به رنگ محبوب روسو کورسا بوده و با کتاب کلاسیک فراری ارائه می‌شود که تأیید می‌کند این اولین انزوی تولیدی است. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب انزوی آلونسو نیز صندلی‌های فیبر کربنی با آلکانترای مشکی، دوخت قرمز و لوگوی قرمزرنگ اسب فراری روی پشتی صندلی‌ها است زیرا اکثر انزوها با صندلی‌های چرمی یا پارچه‌ای ارائه می‌شدند.

هرچند انزوی آلونسو ممکن است گران‌ترین انزو لقب گیرد اما کم‌کارترین نمونهٔ این خودرو نیست که تاکنون دیده‌ایم زیرا در ماه مارس، یک انزوی نقره‌ای مدل ۲۰۰۳ در کانادا با کارکرد تنها ۲۲۷ کیلومتر برای فروش گذاشته شد. برای یادآوری، انزو به یک پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 تنفس طبیعی مجهز است که ۶۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه به یک گیربکس شش سرعتهٔ AMT متصل است که نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط