جمعه 27 مهر 1403 - 18:06

کد خبر 78633

شنبه 13 خرداد 1402 - 13:00:00


واکنش‌ها به سخنان رئیس صداوسیما درباره همکاری با سلبریتی‌ها


خراسان/ آخر هفته گذشته اظهارات رئیس سازمان صداوسیما درباره بعضی سلبریتی‌ها، واکنش‌هایی را در فضای مجازی به وجود آورد و باعث صدور اطلاعیه‌ای رسمی از روابط عمومی رسانه ملی شد.
به گزارش ایسنا، پیمان جبلی چهارشنبه‌ شب در جریان سخنرانی و پرسش و پاسخ در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: «بالاخره وقتی اسم این آدم روی شبکه‌ای می‌آمد، آن شبکه خودش را بالا می‌کشید. خب حالا به نظام، مردم و اعتقادات خودش لگد زده است. لگد زده به نمکدان، نمک را ریخته و نمکدانی را شکسته است. آیا از من انتظار دارید برای این که من پرمخاطب بشوم، بروم خواهش و التماس کنم که تو رو خدا بیا؟! حالا ما چشم مان را می‌گذاریم روی هم انگار ندیده‌ایم، اصلا شما (دانشجویان) و مردم اجازه می‌دهید ما این کار را بکنیم؟ آیا ما می‌توانستیم برنامه‌هایی را بدون عز و التماس و بدون پذیرش ذلت در برابر افرادی که پشت پا زدند به اعتقاداتشان، تاریخشان، فرهنگ و مردمشان و نظامی که تا به حال از آن ارتزاق کرده بودند که با آن تا به این جا رسیده بودند، بسازیم؟ پاسخ این است: نه! نمی‌توانستیم. پس کار کمی نیست که شب یلدا و عید خودمان را بدون التماس به بعضی از چهره‌های این چنینی پشت سر بگذاریم که بتوانیم اثبات کنیم صداوسیما وابسته به 4 تا سلبریتی وطن‌فروخته نیست.» او در بخشی دیگر هم گفت: «درِ صداوسیما روی کسی که احترام می‌گذارد به مردم و فرهنگ مردم، باز است. در کنار این مسئله، بحث کشف و تربیت چهره‌های جدید هم وجود دارد. من اسم نمی‌برم، ولی در ماه‌های اخیر، چهره‌های جدید کشف شدند که الان تبدیل شدند به سلبریتی؛ منتها سلبریتی‌های ارزشی.»
در پی انتشار سخنان جبلی با عنوان واکنش رئیس صداوسیما به بازگشت عادل فردوسی‌پور به تلویزیون، کاربران و بعضی چهره‌های شناخته‌ شده در فضای مجازی به این اتفاق واکنش‌هایی نشان دادند.

سیدمحمدعلی ابطحی، فعال سیاسی نوشت: «آقای جبلی، عادل فردوسی‌پور به نظام و اعتقاداتش لگد نزده. خودتان می‌دانید فقط زیادی مقبول بود. وظیفه رئیس صداوسیماست که از کسانی که مردم را به پای این رسانه ملی می‌آورند خواهش و تمنا کند. رسانه ملی از نظر تاثیرگذاری حتی در رقابت با بعضی اپلیکیشن‌های فیلترشده، عقب است.»

 با این حال این واکنش‌ها با اطلاعیه رسمی روابط عمومی صداوسیما مواجه شد. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این اطلاعیه آمده است: «متاسفانه با وجود پخش زنده این سخنرانی از طریق چندین سایت، برخی جریان‌ها مدعی شدند دکتر جبلی نام برخی چهره‌ها را در ماجرای حضورنداشتن  سلبریتی‌ها در صداوسیما بیان کرده است. حال آن که نه تنها در این موضوع بلکه در کل جلسه رئیس سازمان صداوسیما نام هیچ فردی را مطرح نکرد و سخنان و سوالات درباره محتوا و ساختار و رویکردهای دوران تحول بود.»



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط