سه‌شنبه 04 دی 1403 - 04:08

کد خبر 78736

شنبه 13 خرداد 1402 - 18:01:00


«جیلی L7»، قاتل کراس اوورهای کره‌ای با قیمت ارزان و آپشن‌های فراوان


گجت نیوز/ جیلی گلکسی ال 7 – Geely Galaxy L7 یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی از کشور چین است که از نظر قد و هیکل، دقیقا رقیب فونیکس تیگو 8 PHEV محسوب می‌شود و اصلا شاید به ایران هم بیاید! قیمت این خودرو نسبت به امکانات آن، اصلا منطقی نیست و فوق العاده پایین‌تر است.

برند گلکسی، یکی از جدیدترین زیر مجموعه‌های جیلی است که تا اینجای کار، با دو مورد از محصولات آن‌ها یعنی کانسپت گلکسی لایت و کراس اوور گلکسی L7 آشنا شدیم. با معرفی رسمی جیلی گلکسی L7، وقت آن رسیده تا با تمام مشخصات فنی، آپشن‌ها و امکانات آن آشنا شویم، سپس این خودرو چینی را با رقیبش که در ایران حضور دارد کمی مقایسه کنیم و در انتهای کار، به سراغ قیمت و شانس واردات جیلی گلکسی L7 به ایران نگاهی بیندازیم.

معرفی کوتاه جیلی گلکسی L7
این خودرو یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی است که در 5 تریم مختلف راهی بازار شده و از موتور 1.5 لیتری PHEV بهره می‌برد و شتاب 0 تا 100 آن فقط ۶.۵ ثانیه است. در کمال تعجب، قیمت آن از ۱۹ هزار دلار شروع می‌شود و طراحی کابین و داشبورد آن، شما را عاشق خود می‌کند.

تخصص برند جیلی گلکسی، در ساخت خودروهای ارزان قیمت، اما با ظاهر مدرن است و به شما قول می‌دهیم که در انتهای کار، قیمت این خودرو شما را غافلگیر می‌کند.

مشخصات فنی و آپشن‌های جیلی گلکسی L7
در زیر کاپوت هر سه نسخه، یک موتور چهار سیلندر توربو شارژر 1.5 لیتری با کد BHE15-BFZ قرار دارد که به تنهایی می‌تواند 163 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور تولید کند. به این مجموعه، یک موتور برقی از نوع سنکرون آهنربای دائمی اضافه می‌شود که به تنهایی فقط 107 اسب بخار توان دارد و در نهایت و به صورت مجموع، چیزی معادل ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور را به راننده می‌دهد.

تمام این مجموعه، به یک گیربکس اتوماتیک 3 سرعته DHT متصل شده که به راننده اجازه می‌دهد تا در کمتر از ۶.۹ ثانیه، از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. در نهایت، مصرف سوخت جیلی گلکسی L7 از ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هم کمتر خواهد بود.

نیروی موتور برقی در جیلی گلکسی L7 از پکیج باتری‌های لیتیوم فسفات شرکت CATL تامین می‌شود که تقریبا 18.7 کیلو وات ساعت ظرفیت دارند؛ یعنی دقیقا برابر با ظرفیت باتری‌های فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبریدی. شارژ کردن این باتری‌ها با شارژر سریع، فقط ۳۵ دقیقه طول می‌کشد و اگر باک شما هم پر از بنزین باشد، می‌توانید بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر مسیر را بدون توقف طی کنید.

البته اگر فقط خودرو را روی حالت رانندگی تمام برقی بگذارید، فقط 115 کیلومتر فرصت دارید تا به پمپ بنزین یا جایگاه شارژ برسید. در ادامه به سراغ مهم‌ترین آپشن‌های جیلی گلکسی L7 می‌رویم:

سیستم تعلیق مک فرسون در محور جلو و دو جناغی مستقل در محور عقب
فرمان کمک برقی
دیسک ترمز خنک شونده در محور جلو و عقب
ترمز پارک برقی و اتوهلد
رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی
ترمز ABS و EBD و CBC
سیستم کنترل پایداری و کشش TCS و ASR
ترمز کمکی EBA
دستیار باقی ماندن بین خطوط و هشدار خروج از خط
هشدار برخورد و تصادف از جلو و عقب
سیستم هشدار خواب آلودگی راننده یا DMS
تابلو خوان هوشمند
سنسور تشخیص ترافیک پشت RCTA
۴ ایربگ در حالت استاندارد
سنسور فشار باد لاستیک
دستیار حرکت در سربالایی و سرپایینی
سنسور پارک در سپر جلو و عقب
دوربین دنده عقب
رادار نقطه کور و دوربین ۳۶۰ درجه
کروز کنترل اتوماتیک
استارت کی لس و قابلیت ورود بدون کلید به کابین
سیستم ترمز احیا شونده
سانروف برقی و سقف پاناروما
ریل‌های سقفی
فرمان مولتی فانکشن
مولتی مدیای لمسی 13.2 اینچی با تراکم پیکسل 182 PPI و رزولوشن 2880 در 1080
نمایشگر لمسی ۱۶.۲ اینچی اختصاصی برای شاگرد
کلاستر دیجیتال 10.25 اینچی با تراکم پیکسل 194 PPI
صندوق پران برقی
ایموبلایزر
هدآپ دیسپلی ۸ اینچی استاندارد یا ۲۵.۶ اینچی با قابلیت واقعیت افزوده به صورت آپشنال
شارژر وایرلس 50 واتی آپشنال با شارژر فندکی و USB C
صندلی برقی راننده و شاگرد با تنظیم ۶ حالته و گرمکن
دستیار اجرای فرمان‌های صوتی
سیستم صوتی اینفینیتی با ۱۱ اسپیکر مختلف
چراغ‌های تمام LED با دی لایت و اتولایت
سیستم نورپردازی پویا در کابین با ۶۴ رنگ
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک ۲ کاناله
سیستم عامل گلکسی N OS با پردازنده کوالکام 8155
قابلیت کنترل خودرو از طریق اپلیکیشن موبایل
۶ دوربین نظارتی و ۶ رادار التراسونیک به همراه ۱ رادار موج میلیمتری


طراحی ظاهری و ابعاد
ابعاد جیلی گلکسی L7 فرق زیادی با فونیکس تیگو 8 PHEV ندارد و شامل 4700 میلی متر طول، 1905 میلی متر عرض و 1685 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورها هم به 2785 میلی متر می‌رسد. وزن این خودرو تقریبا 2330 کیلوگرم است و باک آن هم 60 لیتر ظرفیت دارد.

چهره این خودرو، مدرن بودن را فریاد می‌زند. در نمای جلویی، سیستم چراغ‌های یکپارچه‌ی LED و جلو پنجره یک تکه را داریم و نمای کناری هم به رینگ‌های 19 اینچی با طراحی آیرودینامیکی محدود شده‌اند. نمای عقبی، دقیقا شما را به یاد جیلی امکو می‌اندازد و دوباره از همان چراغ‌ خطرهای بزرگ و باریک، اسپویلر سقفی و دیفیوزر دو رنگ استفاده می‌کند.


کابین و داشبورد مدرن با ۴ نمایشگر
اتاق و داشبورد جیلی گلکسی L7، حس سواری با یک ماشین 50 هزار دلاری را به شما می‌دهند. اول از همه با سه نمایشگر 10.25 اینچی، 13.2 اینچی و 16 اینچی طرف هستید که به ترتیب در نقش کلاستر، مولتی مدیا و نمایشگر اختصاصی شاگرد هستند. به این مجموعه، یک نمایشگر هدآپ دیسپلی 26 اینچی با واقعیت افزوده را هم اضافه کنید.

غربیلک فرمان هم از نوع مدرن و دابل دی کات با طرح 4 پره است و از آن جایی که گیربکس DHT، اهرم دنده هم حذف شده. در مورد تمام اجزا و امکانات کابین در قسمت مشخصات فنی صحبت کردیم و الان شما را با تصاویر زیبای این قسمت تنها می‌گذاریم.

قیمت جیلی گلکسی L7 و شانس ورود به ایران
این خودرو در 5 تریم مختلف راهی بازار شده است و قیمت جیلی گلکسی L7 بسته به تریم انتخابی، بین ۱۹ هزار دلار تا ۲۴ هزار دلار بالا و پایین‌ می‌شود. این همه آپشن فقط و فقط ۲۴ هزار دلار؟ در مقام مقایسه بد نیست اشاره کنیم که کیا اسپورتیج مدل ۲۰۲۳ کوشا خودرو هم تقریبا هم قیمت این خودرو است؛ حالا شما آپشن‌های این دو کراس اوور را با هم مقایسه کنید.

در حال حاضر، گفته می‌شود که ۷ مورد از محصولات جیلی، قرار است راهی ایران شوند که متاسفانه در میان آن‌ها، نام جیلی گلکسی L7 دیده نمی‌شود. اما سربسته بگویم اگر جیلی گلکسی L7 وارد ایران شود، قیمت آن از ۲ میلیارد تومان شروع می‌شود و نهایتا به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می‌رسد.



پربیننده ترین


سایر اخبار مرتبط